۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
دولت توجه زیادی به ظرفیت مولدسازی دارایی‌های خود در بودجه نداشته است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت توجه زیادی به ظرفیت مولدسازی دارایی‌های خود در بودجه نداشته است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید مولدسازی دارایی های دولت در بودجه را لحاظ کنیم، گفت: دولت آنچه انتظار مجلس برای مولدسازی دارایی ها بود را در بودجه لحاظ نکرده است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییراتی که در روند بررسی بودجه نسبت به سال های گذشته ایجاد شده است، گفت: بعد از تصویب کلیات که روز سه شنبه انجام شد، کلیات لایحه روز یکشنبه به صحن می رود و در صورت تصویب به کمیسیون تلفیق باز می گردد تا درباره جزئیات تصمیم گیری کنیم.

وی اتکا به درآمدهای پایدار در بودجه سال آینده را یکی از مهم ترین دغدغه های مجلس و دولت دانست و تاکید کرد: نباید به منابع موقت و غیر پایدار متکی باشیم زیرا این مسئله موجب ایجاد استقراض به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از بانک مرکزی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره ملزومات ایجاد درآمدهای پایدار در بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: باید مولدسازی دارایی های دولت را لحاظ کنیم که بحث بسیار مهمی است. دولت آنچه انتظار مجلس برای مولدسازی دارایی ها بود را در بودجه لحاظ نکرده است و متاسفانه کمترین ظرفیت مولدسازی را در نظر گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه مولدسازی صرفا فروش دارایی های دولت و واگذاری های آن ها نیست، بیان کرد: موضوع اجاره و مشارکت بخشی از مولدسازی دارایی های دولت هستند و اینکه دارایی ها برای تبدیل شدن به اوراق بهادار پایه قرار بگیرند. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند برای دولت ظرفیت ایجاد کند تا از آن خلق ثروت و منابع کرده و در حقیقت بر دارایی ها بازدهی ایجاد کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس واگذاری طرح های نیمه تمام در دولت را یکی دیگر از دغدغه های مهم در بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: نزدیک به هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای ۲۶۵ هزار طرح نیمه تمام روی دست دولت در پروژه های مختلف عمرانی روی دست دولت مانده است.

پورابراهیمی با بیان این موضوع که دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است، عنوان کرد: حجم عظیمی از دارایی های نیمه تمام در قالب طرح های عمرانی از سال های گذشته باقی مانده است که باید برای آن ها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ اقدام ویژه ای انجام نشده است تا با روان سازی در حوزه واگذاری ها بخشی از پروژه های نیمه تمام به پایان برسد که در کمیسیون تلفیق و پیشنهادات کمیسیون های تخصصی باید این موضوعات را مد نظر قرار بدهیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha