رونق صادرات مصنوعات طلا با حذف مالیات برارزش افزوده از اصل طلا
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس مطرح کرد

رونق صادرات مصنوعات طلا با حذف مالیات برارزش افزوده از اصل طلا

رئیس کمیته مالیاتی مجلس گفت: با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا و با توجه به فن‌آوری‌های موجود در این صنعت، می‌توان شمش طلا را فرآوری کرد و زمینه صادرات مصنوعات طلا به سایر کشورها را فراهم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد صفائی دلوئی با اشاره به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۲ سال به صورت آزمایشی اجرا شد و مجلس یازدهم برای نخستین بار قانون مالیات بر ارزش افزوده را نهایی و دائمی کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این قانون تلاش شده که تولیدکنندگان آسیبی نبیند، افزود: به طور مثال پیش از دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از کل فاکتور طلای خریداری شده ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد اما با مصوبه مجلس یازدهم این مالیات فقط از اجرت و سود طلا اخذ می‌شود که با این امر صنعت طلا رونق می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا و با توجه به فن‌آوری‌های موجود در این صنعت، می‌توان شمش طلا را فرآوری کرد و زمینه صادرات مصنوعات طلا به سایر کشورها را فراهم کرد.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha