۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-سوریه فعال‌تر عمل کند
نایب رئیس کمیسیون و سیاست خارجی مجلس:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-سوریه فعال‌تر عمل کند

نایب رئیس کمیسیون و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد متاسفانه هنوز حجم مبادلات میان دو کشور تهران و دمشق به میزان شایسته و مدنظر ارتقاء نیافته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، در رابطه با علل حضور کمرنگ کشورمان در بازسازی سوریه و مشارکت اقتصادی در این عرصه، گفت: متاسفانه هنوز حجم مبادلات میان دو کشور تهران و دمشق به میزان شایسته و مدنظر ارتقاء نیافته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور باید فعال تر عمل کند تا بسترهای همکاری فراهم شود، اظهار کرد: در واقع باید از ظرفیت های خوبی که دو کشور دارند خصوصا در حوزه های اقتصادی بهره برده شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در خصوص فعال شدن در سوریه با حساسیت و وسواس بیشتری اقدام کند، ادامه داد: بازار کار و همچنین بازار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی ایران در سوریه وجود دارد که هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شرکت های فنی و خدماتی بخش خصوصی کشورمان دارای ظرفیت های زیادی هستند که می توانند در بازار سوریه فعالیت کنند، افزود: این مهم در حالیست که معمولا به واسطه عدم هماهنگی و وجود وحدت رویه اهل فرصت سوزی هستیم.

عزیزی گفت: باید یادآور شد با توجه به اینکه درک مشترکی از مشکلات سوریه وجود دارد، می توان نسبت به آنها اقدام به تبادل کالا و خدمات کرد که این امر موجب ارزآوری خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد در صورت وجود مانع و نیاز به تصمیم گیری تقنینی، مجلس آمادگی دارد موانع را از سر راه دولت بردارد.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha