۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
گرانی بی سابقه مواد غذایی در انگلیس

گرانی بی سابقه مواد غذایی در انگلیس

با افزایش شدید بهای مواد غذایی در انگلیس، زندگی برای شهروندان این کشور بویژه در فصل زمستان، بیش از پیش دشوارتر شده است.

به گزارش بازار، بهای مواد غذایی تازه در انگلیس، با بیشترین افزایش در ماه گذشته میلادی، ۳ درصد بیش‌تر از ماه پیش از آن شد که این میزان افزایش ماهانه از ماه آوریل سال ۲۰۱۳ تاکنون بی سابقه است.

روزنامه دیلی میل نوشت: با افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس، به ویژه بالا رفتن بهای انرژی، در فصل زمستان امسال، شماری از خانوارها باید میان «گرما» یا «غذا» یکی را انتخاب کنند.

به نوشته دیلی میل، بهای انرژی در انگلیس اکنون سالانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ پوند بیش از سال گذشته است و با افزایش مالیات شهرداری، حق السهم بیمه و بازنشستگی، افزایش بهای بلیت راه آهن و بهره بانکی، در سال جدید میلادی، خانوارهای این کشور تحت فشار بیش‌تر قرار خواهند گرفت.

به نوشته دیلی میل، بهای وسایل منزل از قبیل مبل و فناوری‌های ارتباطی نیز افزایش یافته است و در همین حال، به علت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش امور گمرکی میان انگلیس و کشورهای قاره اروپا و نیز افزایش شمار مبتلایان به کووید و کمبود کارکنان، واردات کالا به این کشور نیز دشوار شده است.

به نوشته دیلی میل، شرکت سوئدی آیکیا (IKEA) که دارنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم منزل در انگلیس است، این هفته اعلام کرد ۱۰ درصد بر بهای محصولات خود می‌افزاید.

هلن دیکینسون (Helen Dickinson)، مدیرعامل کنسرسیوم خرده فروشی در انگلیس اعلام کرد مردم در خریدهای کریسمس و سال نو میلادی متوجه شدند که بهای کالاها، به ویژه مواد غذایی به سرعت بالا رفته است.

با اجرای قوانین گمرکی جدید از اول سال جدید میلادی میان انگلیس و اتحادیه اروپا که پس از جدایی اعمال می‌شود کارشناسان پیش بینی کرده اند قیمت انواع کالاها در انگلیس باز هم افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha