۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
تشریح روند تبدیل وضعیت ایثارگران
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد

تشریح روند تبدیل وضعیت ایثارگران

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در فراکسیون ایثارگران مجلس، روند تبدیل وضعیت ایثارگران را بررسی و تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، میثم لطیفی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران کوچک‌ترین خدمتی است که باید صورت گیرد گفت: مساله تکریم خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، دغدغ‌های جدی برای همه ماست؛ فارغ از اینکه ما جزئی از این مجموعه، یا از این قافله عقب باشیم. مساله تبدیل وضعیت ایثارگران بخش بسیار کوچکی از خدمتی است که باید درخصوص ایثارگران صورت بگیرد.

او افزود: گاهی اوقات ایثارگران در برخی از موارد خجالت می‌کشند عنوان کنند که ایثارگر هستند؛ چراکه این تصور وجود دارد که ایثارگران امکاناتی دریافت کرده‌اند، اما وقتی خوب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در برابر عظمت این کار بزرگ، برای خانواده معظم شهدا اقدام خاصی صورت نگرفته است. ما مکلف و موظفیم در هر منصبی که هستیم به این مساله رسیدگی کنیم.

لطیفی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران، تصریح کرد: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، ۹ مرحله را برای فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران تعریف کردند که تنها مرحله اول آن حضوری و مابقی از طریق سامانه صورت می‌گیرد. ما در سامانه پاکنا لحظه‌به‌لحظه می‌توانیم روند کار را رصد کنیم.

وی اضافه کرد: مراحل فرآیند کار بدین شکل است که نخست ایثارگر حضوری در دستگاه اجرایی خود، درخواست اولیه ثبت می‌کند و سپس موضوع از سوی کارگزین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بعد از تأیید ذی‌حساب، تأیید بالاترین مقام استان و تأیید بالاترین مقام ستاد، شناسه‌ای استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند، بیان داشت: تناسب نداشتن پست‌های موجود و تعداد درخواست‌های تبدیل وضعیت و همچنین نداشتن شرایط احراز ازجمله دغدغه‌ها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند است که انشاءالله با همکاری شما و دستگاه‌های اجرایی آن را عملی کنیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داوود IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 1
      هنوزم فکری برای خانواده های ایثارگرانی که ۱۴۰۰ شروع به کار کردن نکردن؟