۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد
وزیر نیرو در بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب:

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد

وزیر نیرو، در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اولویت این وزارتخانه در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: سیاست دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای قرچک و پاکدشت، بر تسریع هرچه بیشتر روند تکمیل این پروژه‌ها تاکید کرد.

در این بازدید محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارائه گزارشی از روند انجام پروژه‌های فاضلاب در سطح استان تهران گفت: صنایع تولیدی باید به سمت استفاده از پساب تصفیه شده حرکت کنند تا ضمن توجیه‌ احداث تصفیه‌خانه، زمینه برای بازچرخانی آب فراهم شود.

وی افزود: طراحی شبکه فاضلاب قرچک حدود ۳۲۰ کیلومتر است که در فاز نخست ۱۲۰ کیلومتر آن با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اجرا و با مجوزهای اخذشده بر اساس ماده ۵۶ مناقصه اجرای تصفیه‌خانه به ظرفیت ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برگزار شده است و تا پایان سال مراحل اجرای آن آغاز می‌شود.

بختیاری برآورد اولیه احداث تصفیه‌خانه قرچک را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، مشکلات تأمین اعتبار وجود دارد که باید از توان سرمایه‌گذاران و منابع داخلی و دولت برای تأمین این هزینه‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران شامل پاکدشت، ورامین، پیشوا و قرچک صنایع و شهرک‌های صنعتی متعددی مستقر هستند و برای توجیه اجرای تصفیه‌خانه باید این صنایع به سمت استفاده از پساب سوق داده شوند.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت، از آب سد ماملو استفاده می‌کند، از این رو نمی‌توان از ظرفیت این حوزه در احداث تصفیه‌خانه استفاده کرد و شهرک صنعتی قرچک نیز در سال ۹۸ تقاضای ۵۰ لیتر بر ثانیه آب داشت که با توجه به تأمین آب مورد نیاز، عملا موضوع استفاده از پساب را پیگیری نمی‌کنند.

وی افزود: ورامین، شهرستانی با قابلیت کشاورزی است و بیشتر پساب در این حوزه مصرف می‌شود که البته قیمت‌ها نیز هم‌خوانی با هزینه‌ها ندارد.
به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران در جنوب شرق تهران، عملیات احداث تصفیه‌خانه پیشوا انجام شده است و سه شهرستان ورامین، پاکدشت و قرچک فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha