۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
نرخ تورم را تک رقمی می‌کنیم
رئیس‌ جمهور ترکیه:

نرخ تورم را تک رقمی می‌کنیم

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که برای کاهش میزان تورم به نرخ تک رقمی مصمم هستیم.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهاراتی در کنفرانس خبری پس از نشست کابینه دولت در مجتمع بش‌تپه آنکارا گفت: در مورد کاهش میزان تورم که در گذشته به ۶ درصد رسانده بودیم، به نرخ تک‌رقمی مصمم هستیم.

وی در ادامه در ارتباط با افزایش حقوق کارمندان اعلام کرد: شهروندانمان را زیر بار افزایش قیمت‌ها تنها نگذاشتیم. تدابیر ویژه‌ای برای حفظ درآمد شهروندان‌مان در برابر نرخ تورم اتخاذ کردیم. در این راستا حقوق کارمندان را ۳۰.۵ درصد افزایش می‌دهیم.

اردوغان در ارتباط با ادامه روند برنامه اقتصادی جدید برای حفظ سپرده‌های شهروندان در برابر نوسانات ارزی گفت: انتقال ۷۸ میلیارد لیر به حساب‌های تضمیمی در برابر ارز نشانه اعتماد شهروندانمان به برنامه جدید اقتصادی است.

وی اظهار داشت: طرح قانون حمایت خزانه داری از لیر ترک و کاهش یک پایه‌ای مالیات بر عملکرد شرکت‌ها فردا به مجلس ارایه می‌شود.

اردوغان در مورد تشویق‌های جدید دولت در زمینه اشتغال‌زایی گفت: به کسانی که ضمن حفظ شمار پرسنل خود در ۱۲ ماه اخیر، در زمینه استخدام حداقل ۱۲ ماهه فارغ‌التحصیلان مدارس فنی‌ حرفه‌ای و دانشگاه‌ها تعهد دهند، ۱۰۰ هزار لیر پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: میزان حقوق ماهانه ۱ میلیون و ۲۶۶ بازنشستگی که در سطح ۱۵۰۰ لیر قرار داشت را به ۲ هزار و پانصد لیر افزایش می‌دهیم. طبق بخشنامه جدید حقوق هیچ یک از بازنشستگان در کشور کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ لیر نخواهد بود.

اردوغان در پایان افزود: با رعایت بیشتر تدابیر بهداشتی (در برابر کرونا) به آموزش حضوری در مدارس ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha