۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز کمیسیون تلفیق
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کرد

بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نشست امروز صبح این کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصادی و نفت به منظور بررسی کلیات بودجه و منابع آن برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اشاره به نشست امروز صبح این کمیسیون گفت: نشست امروز با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی وزیر اقتصادی و اوجی وزیر نفت، کارشناسان مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات به منظور بررسی کلیات بودجه و منابع آن برگزار شد.

وی ادامه داد: به موجب توضیحات دولت، ۲۸ درصد از منابع بودجه از محل درآمدهای نفتی، ۳۸ درصد از مالیات و ۳۴ درصد از سایر منابع تأمین خواهد شد، در این نشست راهکارهایی برای کاهش میزان پایه پولی و نرخ تورم ارائه و اعلام شد چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که به معیشت مردم کمک شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بحث فروش نفت در سال آینده اظهار کرد: اوجی در خصوص نحوه فروش نفت و سرمایه گذاری برای سال های آتی در این جلسه توضیحاتی را ارائه کرد و وزیر اقتصاد نیز پیرامون انتشار اوراق مطالبی را مطرح کرد. در سال جاری ۱۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق فروش رفته و در سال آینده پیش بینی می‌شود که این میزان به ۸۸ هزار میلیارد تومان کاهش می یابد.

زارع افزود:در ۱۷۲ هزار میلیارد تومان اصل بدهی اوراق و سود آن است که پرداخت می شود که در نهایت برای چهار سال آینده ۵۳۴ هزار میلیارد تومان اوراق است که باید اصل و سود آن پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: در جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره شاخص های کلان به ویژه ارز ترجیحی برای هدفمندی یارانه ها بحث و بررسی انجام می‌شود و در نهایت در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری(۱۵ دی ماه) کمیسیون درباره کلیات بودجه رأی گیری صورت خواهد گرفت و در جلسه روز یکشنبه آینده (۱۹ دی ماه) مجلس در صحن علنی درباره کلیات بودجه تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha