۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مبادلات ۲.۸ میلیون تنی کالا بین مازندران و اتحادیه اوراسیا
ناظر گمرکات مازندران مطرح کرد:

مبادلات ۲.۸ میلیون تنی کالا بین مازندران و اتحادیه اوراسیا

نوشهر - ناظرگمرکات مازندران حجم تبادلات کالا ناشی از واردات و صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را طی سال قبل در استان حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه موافقت نامه موقت تجاری ایران و اوراسیا از آبان ماه سال قبل اجرایی شده است، افزود: در این مدت میزان تبادلات مازندران با این کشورها بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در قالب صادرات و واردات بوده است.

وی حجم صادرات کالا را بیش از ۷۵۰ هزار تن شامل موارد پلاستیکی، فراورده های لبنی، سیمان، مواد لبنی و غیره اعلام کرد و گفت: در این مدن دو میلیون و ۱۰۷ هزار تن انواع کالا نیز از کشورهای عضو اتحادیه به مازندران وارد شده است.

ناظرگمرکات مازندران ارزش کالاهای صادراتی را حدود ۳۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: کالاهای وارداتی نیز شامل غلات، چربی ها، روغن، چوبف کاغذ، مقوا، ماشین آلات و غیره با ارزش بیش از ۶۸۵ میلیون دلار بوده است.

یوسفی منش با بیان اینکه روسیه، ارمنستان، قرقیزستان، بلاروس و قزاقستان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هستند، یادآور شد: میزان صادرات کالا از استان به کشورهای عضو اوراسیا ۷۶ درصد و از نظر وزن و میزان واردات نیز ۱۷ درصد از نظر حجم و ارزش رشد داشته است.

سال قبل در مجموع حدود یک هزار تن کالا از گمرکات مازندران به کشورهای مختلف صادر شده است.

کد خبر: ۱۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha