۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
خودروسازان بازار را مهندسی می‌کنند
عضو هیات رئیسه مجلس:

خودروسازان بازار را مهندسی می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اثرگذاری افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر بهای خودرو در بازار، گفت: در حال حاضر رقابتی در بازار خورو وجود ندارد و ایران خودرو و سایپا بازار را مدیریت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی با اشاره به اثرگذاری افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر بهای خودرو در بازار، گفت: از آنجا که میزان عرضه خودرو به بازار از تقاضا کمتر است، به همان میزان که قیمت کارخانه‌ای این محصول افزایش یابد، محصول در بازار گران‌تر می‌شود همان اتفاقی که با گرانی چند هفته گذشته خودرو در کارخانه و اثرگذاری آن بر بهای این محصول در بازار رخ داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر رقابتی در بازار خورو وجود ندارد و ایران خودرو و سایپا متولی بازار شده و بازار را مدیریت و مهندسی می‌کنند و مردم از این روند متضرر می‌شوند.

وی اضافه کرد: هرچند باید از تولید داخل با تمام وجود حمایت کرد اما باید به حقوق مصرف‌کننده نیز توجه کنیم به گونه‌ای که تولیدکنندگان در فضای رقابتی بتوانند با تولید محصولات باکیفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

ایجاد رقابت در بازار زمینه‌ساز کاهشی شدن قیمت خودرو
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت حذف انحصار در بازار خودرو، ادامه داد: با ایجاد فضای رقابتی از یک سو مردم از کیفیت خودرو بهره‌مند می‌شوند و از سوی دیگر عرضه به بازار افزایش می‌یابد، بنابراین قیمت‌ها منطقی و کاهشی می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه کیفیت خودروهای تولید شده در سال‌های گذشته از خودروهای تولیدی کنونی، بهتر است به این معنا که کیفیت خودروهای تولیدی روند نزولی داشته، تصریح کرد: مصوبه خودرویی مجلس نیز بر واردات مدیریت شده خودرو تاکید داشت تا زمینه رقابت و افزایش کیفیت و کمّیت خودروها افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد:در شرایط فعلی اگر واردات مدیریت شده خودرو اتفاق نیافتد، فاصله قیمتی کارخانه و بازار همچنان ادامه خواهد داشت و مردم متضرر می‌شوند و کیفیت خودرو نیز ارتقا پیدا نمی‌کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کامران سعیدی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      با اینکه اعلام کردن کسانی که تا پایان سال خودرو دریافت میکنن افزایش قیمت ندارن اما از من گرفتن . کدوم مسول جوابگو هست سی و دو میلیون بیشتر .خیلی نامردی کردن خدا ازشون نگذره . تو این دنیا پس بدن