۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
 ۸۰ درصد خاویار مازندران صادر می شود
یک فعال صنعت شیلات مازندران:

۸۰ درصد خاویار مازندران صادر می شود

ساری- کروحی، فعال در صنعت شیلات مازندران به نقش بالای استان در تولید ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد گونه ها صادر می شود.

محمد کروحی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۸۰ درصد ماهیان خاویاری صادر و بقیه در داخل مصرف می شود، افزود: مازندارن سهم بالایی در تولید ماهیان خاویاری دارد.

وی با اظهار اینکه محصولات به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و حاشیه خزر صادر می شود، ادامه داد: شیپ، بلوگاا از جمله گونه هایی هستند که پرورش و صادر می شود.

وی با عنوان اینکه وقتی مولدان به مرحله چهارم جنسی می رسند برای استحصال خاویار آمادگی دارند، گفت: ماهیان خاویاری جزو ماهیان نادر دریای خزر به شمار می رود.

این تولیدکننده خاویار دریای مازندران را باخاصیت ترین و گران ترین خاویار دریای استان دانست و گفت: در حال حاضر واحدهای تولید یخوبی در استان مشغول فعالیت هستند و توسعه این واحدهای آبزی پروری نیازمند حمایت از فعالان این بخش است.

به گزارش بازار، مازندران از جمله استان های تولیدکننده خاویار در جهان به شمار می رود که محصولاتش به کشورهایی نظیر روسیه، سوئیس، قطر، انگلیس، کویت، ارمنستان وغیره صادر می شود. توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی از نیازمندی های توسعه صادرات خاویار مازندران به جهان است.

کد خبر: ۱۲۷٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha