۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
اطلاع از قیمت آهن | بروزترین منبع قیمت آهن کدام است؟

اطلاع از قیمت آهن | بروزترین منبع قیمت آهن کدام است؟

قیمت آهن در ایران نوسانات بسیاری دارد که گاهی اوقات این نوسانات دچار تغییرات گسترده قیمت آهن در بازه زمانه روزانه هم می‌شود.

به گزارش بازار، قیمت آهن در ایران نوسانات بسیاری دارد که گاهی اوقات این نوسانات دچار تغییرات گسترده قیمت آهن در بازه زمانه روزانه هم می‌شود. آهن یکی از فلزاتی است که از دوره کشف تا الان از زندگی بشر جدا نشده است، توسعه‌ی شهرها باعث شد تا در قسمت‌های مختلف زندگی از آن استفاده شود. برای درک بهتر این موضوع اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید، می‌بینید که آهن آلات حضور پررنگی در زندگی شما دارد. مثلا اسکلت خانه‌ یا محل کار، در و پنجره، لوله‌ها، میز و صندلی، خودرو، لوازم خانگی و….

در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوامل موثر بر قیمت آهن و انواع آهن آلات که در ساختن خانه، خودرو، در و پنجره و هر شی آهنی که در اطراف خود می‌بینید، مانند تیرآهن، نبشی، میلگرد، قوطی و ورق‌های گالوانیزه آشنا کنیم.

نگاهی جامع به انواع آهن آلات

آهن آلات و قطعات آهنی نقش زیادی در توسعه و زیبایی شهرها داشته‌اند، قطعا اگر این قطعات وجود نداشتند بشر هیچگاه نمی‌توانست برج‌های بلند و سر به فلک کشیده را بسازد. زیرا آهن آلاتی مثل تیرآهن، قوطی، لوله، میلگرد، نبشی باعث استحکام و شکل گیری سازه‌ها می‌شوند. این قطعات از سه روش جوشکاری، پرچ و به وسیله پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند. قطعات آهنی و فلزی بر اساس شکل و کاربردی که دارند نامگذاری می‌شوند، که ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

تیرآهن

تیرآهن در قرن بیستم کشف شد و از آن زمان تا حالا کاربرد زیادی در پروژه‌های ساختمان سازی و صنعتی داشته است. تیرآهن یک قطعه فلزی بلند، مستقیم و منشوری بوده که از جان و دو بال تشکیل شده است، وظیفه جان تیرآهن مقاومت در برابر تنش‌ها و نیروهای برشی بوده، و وظیفه‌ی بال‌ها استقامت در برابر نیروی گشتاور است. تیرآهن در ساختمان‌های اسکلت فلزی به عنوان ستون استفاده می‌شود و همچنین در خرپا، نعل درگاه، پوشش سقف، پل‌های لانه زنبوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت لحظه‌ای تیرآهن را در اینجا ببینید.

این قطعه فلزی بر اساس شکل و همچنین یک سری استاندارد تعریف شده به سه دسته‌ی تیرآهن IPE، تیرآهن INP و تیرآهن IPB تقسیم می‌شود:

● تیرآهن IPE: شکل این نوع تیرآهن مانند حرف I لاتین بوده و بر اساس استانداردهای مورد تایید ایران و اروپا ساخته می‌شود. ویژگی بارز این نوع تیرآهن این است که ضخامت در تمام سطح آن کاملا یکسان است.

● تیر آهن INP: از نظر ظاهری همچون تیرآهن ipe بوده، اما چون طبق استانداردهای کشور چین و روسیه ساخته می‌شود. ضخامت جان تیرآهن در تمام طول آن یکسان نیست و کمی شیبدار به نظر می‌آید.

● تیرآهن IPB: بال‌ها در این نوع تیرآهن کمی پهن‌تر از دو مدل قبلی بوده، به همین به آن تیرآهن بال پهن می‌گویند. به علت پهن بودن بال‌ها اگر به صورت افقی به این نوع تیرآهن نگاه کنید همچون H به نظر می‌آید به همین دلیل نام دیگر آن تیرآهن هاش نیز است. تیرآهن هاش از نظر وزنی به دو نوع سنگین و سبک تقسیم می‌شود و حروف V و L سبک یا سنگین بودن آن را نشان می‌دهد و آن‌ها را به صورت IPBV و IPBL معرفی می‌کنند.

بهترین تولیدکنندگان تیرآهن

کارخانه‌هایی همچون ذوب آهن اصفهان، فولاد ناب تبریز، اهواز، پروفیل صنعت ماهان، فولاد البرز ایرانیان یا همان فایکو، یزد، شاهین بناب و... مهم‌ترین تولیدکنندگان تیرآهن با کیفیت و استاندارد در ایران هستند.

خرید تیرآهن

هنگام خرید تیرآهن باید دقت کنید که قطعه طبق استانداردهای روز دنیا باشد، افراد سودجو و به اصطلاح کلاهبردار در تمامی صنعت‌ها وجود دارند و ممکن است به دلیل منافع مالی خودشان محصولات غیراستاندارد را تولید و به فروش برسانند. پس اگر به عنوان یک سازنده ساختمان به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید تیرآهن هستید پیشنهاد ما به شما یک فروشگاه آنلاین مثل پیوان است. زیرا نزدیک به چهار دهه سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات مانند تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و… دارد. همچنین کلیه خدمات مثل مشاوره قبل خرید، حمل و نقل، نصب و فرمینگ محصولات آهنی را دارد.

میلگرد

به پروفیل یا قطعه‌ای که سطح مقطعی دایره و توپر دارد میلگرد می‌گویند. میلگرد در دو نوع ساده و آجدار وجود دارد که مدل ساده در صنعت و مدل آجدار در ساختمان سازی استفاده می‌شود. قطر میلگردها معمولا با یکدیگر متفاوت بوده و اندازه قطر ۲ واحدی جلو می‌رود مثلا ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و…. ۳۲، یعنی میلگرد از قطر ۸ میلیمتر تا ۳۲ میلیمتر تولید می‌شود. در ساختمان سازی اندازه قطر میلگرد بر اساس تعداد طبقات ساختمان انتخاب می‌شود مثلا برای ساختمان دو طبقه میلگرد ۱۰ مناسب است اما برای ساختمان ۱۰ طبقه میلگرد ۲۸ یا ۳۲ مناسب است.

بیشترین کاربرد میلگرد ساده در اتصالات ساختمانی، ساخت اتصالات صنعتی، قطعات خودروسازی، اتصالات زیربنایی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها است. از میلگرد آجدار نیز در انواع سازه‌ی بتنی مثل پل‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس BRT، ساختمان‌ها و برج‌ها استفاده می‌شود.

مهم‌ترین تولیدکنندگان میلگرد

مهم‌ترین تولید کنندگان میلگرد عبارتند از آریان فولاد، امیرکبیر خزر، بافق یزد، فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فایکو، فولاد آذربایجان، فولاد روهینا، فولاد سیادن ابهر، فولاد کاوه اروند خرمشهر، فولاد کویر کاشان هستند. تمامی برندهایی که نام بردیم از تولیدکنندگان به نام این عرصه بوده و تمامی محصولات آن‌ها طبق استانداردهای روز دنیا است.

اطلاع از قیمت آهن | بروزترین منبع قیمت آهن کدام است؟

برای خرید میلگرد می‌توانید به سایت پیوان مراجعه کنید تا مشاوران و کارشناسان برای خرید قطعه متناسب با پروژه‌ مورد نظرتان به شما کمک کنند.

نبشی

اصطلاح یا کلمه "نبشی" از کلمه نبش که به معنای کنج است گرفته شده و یک قطعه فلزی بوده که شکلی مانند V انگلیسی دارد و از اتصال دو قطعه فلز به شکل عمودی تشکیل می‌شود. نبشی یک قطعه بسیار مهم در ساختمان سازی به حساب می‌آید و کاربرد گسترده‌ای در سازه‌های فلزی دارد.

قدرت شگفت انگیزی که این قطعه دارد باعث می‌شود تا با وجود وزن کم بتواند وزن‌های سنگینی را تحمل کند. بیشترین کاربرد نبشی متصل کردن پل به ستون، ساختن خرپا، ساختن ستون، متصل کردن تیرآهن به بیم‌های باربر است.

تولیدکنندگان نبشی چه کارخانه‌هایی هستند؟

کارخانه آریان فولاد، کارخانه نبشی آونگان، کارخانه نبشی زنجان، شکفته مشهد، ظهوریان، کارخانه فولاد ناب تبریز، کارخانه نبشی منظومه و کارخانه نبشی یزد از معروف‌ترین تولیدکنندگان این عرصه هستند

قوطی

یک قطعه بسیار پرکاربرد در میان آهن آلات و قطعات فلزی بوده که ظاهری به شکل مربع یا مستطیل تو خالی دارد. این قطعه در جنس‌ها و قطعات مختلف تولید می‌شود. مثلا از قوطی‌های سایز کوچک در ساخت انواع لوازم خانگی فلزی مثل تخت خواب فلزی، میز غذا خوری، به علاوه در قفسه‌های فلزی، بدنه داخلی خودروها، درب و پنجره‌های فولادی، اجزا تجهیزات ورزشی و غیره استفاده می‌کنند.

تولیدکنندگان

قیمت قوطی کارخانه امید البرز، تهران شرق، جهان پروفیل فارس، پروفیل هیربد، پروفیل ساوه، صدرا پروفیل تهران و پروفیل صابری بر روی سایت پیوان قابل مشاهده است.

لوله

کمتر کسی است که این مقطع فلزی را ندیده باشد، لوله در سایزها و قطرهای گوناگون با توجه به مصرفی که دارد ساخته می‌شود. مثلا از لوله‌های ورق فولاد روغنی در ساخت مبلمان استفاده می‌شود. انواع لوله شامل لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های گازی روکار و توکار، لوله‌های مانیسمان، لوله‌های روغنی، لوله‌های جداره چاه، لوله داربستی و لوله اسپیرال تقسیم بندی می‌شود.

دقیق‌ترین روش محاسبه قیمت آهن

حتما این سوال برای شما پیش آمده که قیمت آهن و قطعات فلزی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ باید بگوییم که قیمت آهن آلات به صورت کیلویی تعیین و قیمت گذاری می‌شود. به عنوان مثال اگر قیمت روز آهن کیلویی x تومان باشد، برای محاسبه قیمت یک شاخه تیرآهن باید وزن آن را در قیمت واحد هر کیلوگرم ضرب کنیم.

پس در واقع وزن آهن مهم‌ترین مسئله‌ای است که در قیمت یک شاخه تیرآهن تاثیر می‌گذارد. برای محاسبه‌ی وزن آهن و قطعات فولادی اطلاعاتی مثل طول یا ارتفاع آهن، ضخامت، عرض، چگالی و هر اطلاعات مفیدی که در جدول وزنی و جدول اشتال وجود دارد در فرمول‌های مخصوص قرار می‌دهند و وزن آن بدست می‌آید.

به عنوان مثال برای محاسبه وزن تیرآهن مورد نظر باید وزن هر متر آن را از جدول اشتال نگاه کنیم و آن را در ارتفاع تیرآهن ضرب کنیم. البته شاید گاهی در محاسبات خود اشتباه کنید پس بهتر است به سایت‌هایی که مخصوص فروش آهن آلات است مثل سایت پیوان سری بزنید تا اطلاعات دقیقی از قیمت آهن، وزن، ارتفاع، نمودار قیمت، ضخامت و… بدست آورید.

به روزترین قیمت آهن را از کجا مطلع شویم؟

اطلاع از قیمت آهن | بروزترین منبع قیمت آهن کدام است؟

همانطور که می‌دانید قیمت آهن و فلزات دیگر با توجه به ارزش بورس کالا و قیمت دلار تعیین می‌شود و دارای نوسان است، مثلا ممکن است قیمت آهن امروز از روز گذشته کمتر یا بیشتر باشد. پس باید به سایتی مراجعه کنید که قیمت‌های آن به روز باشد و همچنین نمودار قیمت آهن آنلاین در آن درج شده باشد. زیرا در نمودار قیمت که، قیمت روزهای گذشته نیز نمایش داده می‌شود و شما به راحتی می‌توانید نوسانات قیمت را مشاهده کنید.

برای اطلاع از بروزترین قیمت تیرآهن کلیک کنید.

برای اطلاع از قیمت آهن یا قیمت آهن قوطی باید برند یا سایز آن را بدانید مثلا به تیرآهنی که ارتفاع جان آن ۱۴ سانتی‌متر است آهن ۱۴ می‌گویند، پس برای بدست آوردن قیمت آن باید عبارت قیمت آهن ۱۴ را در موتورهای جستجو سرچ کنید. نام برند یا شهری که در آن تولید می‌شود مورد دیگری است که برای بدست آوردن قیمت آهن به شما کمک می‌کند. مثلا اگر عبارت قیمت آهن ایران حبیب را در سایت‌های فروش مشاهده کردید یعنی این آهن در کارخانه ایران حبیب تولید شده است. یا کارخانه‌های آهن اهواز و آهن مشهد در شهر اهواز و مشهد واقع است به همین دلیل باید عبارات قیمت آهن اهواز و قیمت آهن مشهد را جستجو کرد.

آشنایی با بهترین مرجع قیمت و خرید تیرآهن

پیوان (pivan.co) بر اساس اصل مشتری مداری و همراهی بنا شده است. ما با توجه به پیشینه کاری که بر اساس تجربه در بازار بزرگ فولاد کشوری به دست آوردیم، سعی نموده‌ایم تا موانع را در خرید و دسترسی راحت شما عزیزان کنار زده و خرید امن و با کیفیت که در خور شما عزیزان است را فراهم گردانیم.

دریافت اطلاعات کامل از موجودی کارخانه‌های مرجع بازار، ارائه قیمت روز همراه با نوسانات بازار، دریافت مشاوره خرید، تامین بدون واسطه و حضور در بازار آهن، تضمین کیفیت و اصالت کالا، ارسال سریع محصولات به سراسر کشور، ارائه فاکتور رسمی، حضور در بالای زنجیره تامین آهن، تیم اجرایی قویی و جوان، داشتن سبد تخصصی کالا و گزینه‌های متنوع برای پرداخت از جمله خدمات قابل ارائه ماست.

سایر اطلاعات:

· تاریخ: ۱۲/۱۰/۱۴۰۰

· آدرس شرکت: آدرس‌: تهران، دریاچه شهدای خلیج فارس، بالاتر از میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج، ساختمان اداری تجاری تماس

· آدرس ایمیل: info@pivan.ir

· شماره تماس: ۴۵۱۷۱۰۰۰-۰۲۱

· فکس: ۴۶۰۵۵۱۲۴-۰۲۱

Normal ۰ false false false false EN-US X-NONE AR-SA

کد خبر: ۱۲۷٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha