۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
هزینه‌های جنبی صادرات در قیمت گذاری کالا محاسبه شود
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

هزینه‌های جنبی صادرات در قیمت گذاری کالا محاسبه شود

همدان- رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه باید هزینه‌های جنبی صادرات در قیمت گذاری کالا محاسبه شود، گفت: متاسفانه این هزینه ها در قیمت گذاری نهایی کالا لحاظ نمی شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی اصغر زبردست صبح یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان همدان با اشاره به قیمت گذاری کالاهای صادراتی گفت: بسیاری از مسایلی که یک صادرکننده در صادرات جنس لحاظ کرده در هزینه ها دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه هزینه هایی که برای بازاریابی، تبلیغات، انبار محصول، مشاوره فروش، برگزار کردن نمایشگاه و مواردی از این دست صورت گرفته در قیمت گذاری کالا لحاظ نمی شود، گفت: این درحالی است که صادرکننده باید به عنوان برگشت ارز براساس تعرفه ای که برای کالا تعیین شده اقدام کند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه باید هزینه های جنبی صادرات کالا برای صادرکننده محاسبه شود، گفت: صدور بخشنامه های خلق الساعه بخش دولتی برای صادرکنندگان مشکل آفرین است.

وی این اقدام را موجب سردرگمی صادرکنندگان دانست و با یادآوری اینکه یکی از موارد ضروری و حساس، موانع و مشکلات عضویت کشاورزان و فعالان عرصه صنایع دستی مبل و منبت و قالیبافان در اتاق بازرگانی است، گفت: پنج ماه از عمر دولت می‌گذرد و هنوز این وضعیت تعیین‌تکلیف نشده که باید در دستور کار قرار گیرد.

در قانون بازرسی و حسابرسی دفاتر در نظر گرفته نشده اما سازمان تامین اجتماعی به خلاف آن را جا انداخته که باید بطور جدی موضوع پیگیری و حل و فصل شود

وی به مسئله حسابرسی دفاتر سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در قانون بازرسی و حسابرسی دفاتر در نظر گرفته نشده اما سازمان تامین اجتماعی به خلاف آن را جا انداخته که باید بطور جدی موضوع پیگیری و حل و فصل شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان هم به موضوع انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات اتاق‌های بازرگانی یک سال فرصت وجود دارد، اظهار کرد: یک سال قبل از انتخابات اتاق بازرگانی فعالیت‌هایی آغاز می‌شود که مربوط به انتخابات آینده است و ممکن است بد اخلاقی‌هایی انجام شود.

خواسته فعالان اقتصادی اجرای تمام و کامل قانون بهبود فضای کسب و کار است چراکه در صورت توجه به این قانون بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود

علی اکبر فلاح با اشاره به اینکه برای انتخابات اتاق بازرگانی باید تدبیری اندیشیده شود که ایجاد چالشی برای اتاق‌ها نداشته باشد، ادامه داد: خواسته فعالان اقتصادی اجرای تمام و کامل قانون بهبود فضای کسب و کار است چراکه در صورت توجه به این قانون بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی باید از حالت انحصاری خارج شود، افزود: ممکن است به زودی تامین اجتماعی از حالت انحصاری خارج نشود اما باید جزو برنامه قرار گیرد چراکه بسیاری از مشکلات به دلیل انحصاری بودن تامین اجتماعی است که با صدور دستور العمل‌های خلق الساعه مزاحمت‌هایی ایجاد کرده است.

3 هزار میلیارد تومان وصول حق بیمه در نظر گرفته شده است
نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه امسال برای سازمان تامین اجتماعی استان همدان سه هزار میلیارد تومان وصول حق بیمه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در گزارش هشت ماهه ۸۰ درصد حق بیمه استان وصول شده و در مدت چهار ماه باید بقیه آن جبران شود که این موضوعی فشاری روی واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به وجود دو ماه ۱۶ و ۱۷ آیین نامه رسیدگی به مطالبات تامین اجتماعی نیز اضافه کرد: در ماده ۱۶ دیده شده اگر در رای‌ها اشتباهی شود، اجازه دارند یکسال اعتراض خود را اعلام کنند و اما در ماده ۱۷ در رسیدگی قطعی پرونده‌های تامین اجتماعی بعد صدور رای قطعی اگر به تشخیص متوجه شوند مواردی رسیدگی نشده آن مورد بررسی می‌شود که این خود تناقض است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع تولید محصول کشاورزی تا حدودی با سیاست پیچانده شده است، اظهار کرد: تحریم ها ظالمانه و فشار دشمنان مشکلاتی ایجاد کرده اما امیدواریم با تدابیر مسئولان دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی از این مانع عبور کنیم.

کارت‌های بازرگانی تعلیق شده در حالی که اغلب افرادی که کارت آنها تعلیق شده دارای سوابق خوبی هستند و باید در راستای رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی باید گام برداشت

خسرو طالبی رحیق در رابطه با رفع تعهدات ارزی ادامه داد: کارت‌های بازرگانی تعلیق شده درحالی که اغلب افرادی که کارت آنها تعلیق شده دارای سوابق خوبی هستند و باید در راستای رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی باید گام برداشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان در ادامه به مشکلات و مسائل صنعتی و معدنی پرداخت و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در بخش صنعت گاز است که افزایش قیمت گاز برای صنایع گاز بر مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

شیوه نامه های خلق الساعه مسئولان کشوری چالشی جدی است
وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه باید صنعت را حمایت کرد، گفت: مهمترین چالش های صادرکنندگان در سال گذشته تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و شیوع ویروس کرونا بود اما گذشته از این موارد دستورالعمل ها و شیوه نامه های خلق الساعه مسئولان کشوری چالشی جدی بود.

وی عنوان کرد: اگر چه این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه در این عرصه بخش خصوصی نه تنها حمایت نمی شود بلکه مانع تراشی هم شاهدیم.

هزینه گاز برخی صنایع ۵۰۰ درصد و برخی یک هزار و ۵۰۰ درصد افزایش داشته و فعالان بخش صنعت بدون اینکه از قبل از موضوع اطلاع داشته باشند شاهد این وضعیت بوده اند

محمدجواد سفیدابی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان نیز با اشاره به اینکه سیاست پولی شرکت گاز به صورت شفاف عنوان نشده است، افزود: از ابتدای سال هزینه گاز برخی صنایع ۵۰۰ درصد و برخی یک هزار و ۵۰۰ درصد افزایش داشته و فعالان بخش صنعت بدون اینکه از قبل از موضوع اطلاع داشته باشند شاهد این وضعیت بوده اند.

رئیس انجمن مبل و منبت استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در استان همدان هشت هزار کارگاه مبل و منبت وجود دارد که ۱۶ هزار نفر در آنها اشتغال دارند، اظهار کرد: سال ۹۸ ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت ثبت جهانی شد.

ناصر قنبری با اشاره به اینکه مشکلاتی در خصوص صدور کارت عضویت وجود دارد، ادامه داد: انجمن مبل و منبت همدان با ۱۶ هزار نیرو نمی‌تواند عضویت جدیدی بگیرید.

وی با اشاره به اینکه تولید مبلمان استان همدان جهانی شده است، افزود: در صورت افزایش صدور کارت عضویت انجمن می‌توانیم عضویت ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر در تویسرکان و ملایر را انجام دهیم تا این صنعت حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۷٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha