پیش‌بینی ایجاد ۱۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در صورت اجرای دقیق قانون
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد

پیش‌بینی ایجاد ۱۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در صورت اجرای دقیق قانون

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان یکی از بسترهای مهم اشتغال‌زایی است، گفت: در حال حاضر شش هزار شرکت دانش بنیان داریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در صحن مجلس، اظهار کرد: این طرح یکی از بسترهای مهم ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان است.

نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس یازدهم افتخارات زیادی در این مدت کسب کرده که از همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم تا رتبه بندی معلمان را شامل می‌شود، افزود: تصویب قانون طرح جهش تولید دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌تواند به یکی دیگر از افتخارات این مجلس بدل شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش محصولات ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان آورده نصیب شرکت دانش بنیان شده و برای ۴۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با تصویب این قانون محقق می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور ۶۳۰۰ عدد بوده و پیش بینی ما این است در صورت تصویب این قانون و اجرای دقیق آن، تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۱۰۰ هزار عدد می‌رسد.

منادی با تأکید بر اینکه با تصویب این قانون مجلس یازدهم زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از نخبگان را فراهم می‌کند، گفت: امروز دانش و علم یکی از صحنه‌های مهم رقابت و هدف دشمن است که کشوری که شرکت‌های دانش بنیان در آن فعال باشند، می‌تواند با دشمنان مقابله کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha