۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
بورس باید یک سازمان اطمینان بخش باشد| حمایت از سه پروژه اصلی قم
رئیس جمهور در نشست خبری:

بورس باید یک سازمان اطمینان بخش باشد| حمایت از سه پروژه اصلی قم

قم- رئیس جمهور با بیان اینکه بورس برای سهامداران باید یک سازمان اطمینان بخش باشد، گفت: در ستاد اقتصادی دولت برای بازگشت آرامش به بورس ۱۰ تصمیم گرفته شده که مؤثر بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سیزدهمین سفر استانی خود که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور خبرنگاران رسانه‌های قم برگزار شد، با بیان اینکه همکاران ما طی روزهای گذشته مشکلات قم را بررسی کردند و با کسب نظر استاندار، تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سایر کارشناسان و صاحبنظران مصوباتی با تعیین اولویت با حضور معاول اول رئیس جمهور تصویب کردند تا بخشی از مشکلات قم برطرف شود.

وی از فعال شدن کارگروه‌هایی با نظارت دولت برای پیگیری مسائل قم خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه‌ها مربوط به بخش صنعت است که تلاش می‌کند با همکاری استانداری، وزارت صمت و بانک مرکزی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را به مدار تولید برگردانند تا باعث افزایش اشتغال شوند.

قم ظرفیت بالایی در بخش گردشگری مذهبی دارد
رئیس جمهور از تشکیل کارگروهی در بخش گردشگری خبر داد و افزود: قم ظرفیت بالایی در بخش گردشگری مذهبی دارد و سالانه تعداد بسیاری زائر از ایران و سراسر جهان به این استان می‌آیند و از طرفی قم محور مواصلاتی ۱۷ استان است که کارگروه زیارت وظیفه دارد با نظارت استانداری مشکلات بخش گردشگری و زیارت را شناسایی و برای رفع آن تلاش کند تا اقتصاد گردشگری در قم رونق یابد.

وی در ادامه قم را استانی فرهنگی دانست و اظهار داشت: مسائل فرهنگی از اولویت‌های اصلی دولت است و باید در قم با همکاری نهادهای حوزوی و مؤسسات فرهنگی و همچنین آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به عنوان یک اولویت فعال باشد تا از اثرات آن سایر استان‌های کشور بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سه پروژه اصلی در قم مورد توجه است، گفت: منوریل باید با دعوت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تضمین سرمایه و سود توسط دولت به بهره برداری برسد.

از فرودگاه قم حمایت می‌شود
وی به فرودگاه قم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از این پروژه حمایت خواهد شد، تصریح کرد: مشکل قضایی این پروژه زمانی که من در قوه قضائیه بودم حل شد و اکنون تعیین تکلیف فرودگاه قم از مصوبات اصلی و قطعی این سفر است و حمایت‌ها تا به نتیجه رسیدن ادامه خواهد داشت.

بورس باید یک سازمان اطمینان بخش باشد| حمایت از سه پروژه اصلی قم

رئیس دولت سیزدهم در ادامه با تأکید بر اینکه مترو قم نیاز به تجهیزاتی دارد که لازم است توسط تهران تأمین شود، گفت: این پروژه باید با پیگیری استاندار حمایت شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی به مشکلات سرمایه‌گذاران در بورس نیز اشاره کرد و افزود: نوساناتی که موجب نگرانی مردم می شود قابل تحمل نیست و در ستاد اقتصادی دولت برای بازگشت آرامش به بورس ۱۰ تصمیم گرفته شده تا بورس برای سهامداران اطمینان بخش باشد که نتیجه آن طی روزهای گذشته وضعیت بازار سرمایه را متفاوت کرده است.

حجت الاسلام رئیسی از آغاز نزولی شدن تورم در کشور خبر داد و تصریح کرد: عدم خلق نقدینگی یکی از سیاست‌های اصلی دولت است که نقش مهمی در کاهش تورم دارد و این اقدام در آینده نیز اثرات خود را نشان خواهد داد.

بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم با حفظ بافت تاریخی
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده قم اشاره کرد و گفت: بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم با حفظ بافت تاریخی در دستور کار دولت است که برای ساماندهی این بخش باید با نگاه کارشناسانه مناطق تاریخی به صورت لکه‌ای و نقطه‌ای شناسایی و سایر مناطق با نظر میراث فرهنگی طبق قانون آزاد شود تا بازآفرینی صورت بگیرد.

وی از دستور به وزارت نیرو برای بررسی و حل مشکلات مربوط به بخش آب و فاضلاب قم خبر داد و گفت: برای تأمین حقابه‌های استان و مسائل مربوط به دریاچه نمک کارگروهی تشکیل می‌شود تا استان‌های مجاور درگیر مشکلات زیست محیطی دریاچه نشوند.

حجت الاسلام رئیسی به وضعیت راه‌ها و جاده‌های قم نیز اشاره‌ای کرد و تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی از محورهای مواصلاتی قم بازدید کرده است و با پیگیری ایشان نقاط حادثه خیز رفع خواهد شد.

وی همچنین ایجاد سامانه بازرگام را از اقدامات مهم دولت برای بازگشت آرامش به بازار اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا محصولات مورد نیاز مردم با قیمت مصوب در اختیارشان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha