۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱
تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی ایلام| اراده ای برای فعال شدن واحدها نیست
بازار گزارش می‌دهد؛

تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی ایلام| اراده ای برای فعال شدن واحدها نیست

ایلام- آمارها نشان می‌دهد ۴۰ درصد واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی استان ایلام تعطیل و غیرفعال هستند، این درحالی است که هنوز طرح و اراده‌ای برای فعال شدن این واحدها وجود ندارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرک‌های صنعتی نقش بسیار مهمی در تولید، کارآفرینی و اشتغالزایی دارند، البته در شهرک‌های صنعتی داشتن زیرساخت‌هایی مانند جاده دسترسی، شبکه‌های آب، برق و گاز و نیز تلفن و اینترنت در بازدهی و فعالیت واحدهای تولیدی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

شهرک‌های صنعتی ایلام، دره شهر، دهلران، چرداول، بدره,، آبدانان و سایر شهرستان‌های استان از جمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان هستند که در شرایط خاص امروز می‌توانند نقش موثری در اشتغال و درآمد مردم داشته باشند.

تامین امکانات زیربنایی و فعال شدن واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان ایلام برای رونق اشتغال و تولید در استان ضروری است چراکه این شهرک‌ها مزایای زیادی برای استان دارند.

آمارها نشان می‌دهد استان ایلام دارای ۱۴ ناحیه و شهرک صنعتی است که ۳۲۵ واحد تولیدی در آنها مستقر است.

۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی در ایلام فعال است
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در استان ایلام ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که شامل ۷ شهرک صنعتی و ۷ ناحیه صنعتی هستند.

خوشبختانه این ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی از نظر زیرساخت‌ها کاملاً تکمیل هستند و هیچ گونه مشکلی از نظر سرمایه گذاری ندارند

اقبال اسماعیلی افزود: از این تعداد ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده و فعال هستند و هم اکنون سرمایه گذاران زیادی در نواحی سرمایه گذاری کرده‌اند.

تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی ایلام| اراده ای برای فعال شدن واحدها نیست

وی تصریح کرد: این ۱۲ ناحیه صنعتی همگی دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن هستند و در واقع شرایط لازم برای سرمایه گذاری در این نواحی و شهرک‌های آماده شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام عنوان کرد: ناحیه صنفی ایلام کار تکمیل زیرساخت‌های آن در حال انجام است و ناحیه صنایع پایین دست پتروشیمی در دهلران نیز از طریق پیمانکاران واجد شرایط در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: در آینده نیز قرار است برای اشتغالزایی و توسعه صنعتی در دیگر نقاط استان نیز نواحی و شهرک‌های تخصصی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه این ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی از نظر زیرساخت‌ها کاملاً تکمیل هستند و هیچ گونه مشکلی از نظر سرمایه گذاری ندارند.

۴۰ درصد واحدها غیرفعال هستند
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام با اشاره به اینکه برخی نواحی و شهرک‌های صنعتی در استان متاسفانه کمتر موردتوجه سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند، افزود: انتظار داریم در دولت جدید با رایزنی مسئولان ارشد استان، بتوان سرمایه گذاران جدید را به این مناطق ترغیب داد که در این نواحی که کمتر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در آنها رخ داده سرمایه گذاری انجام شود.

قطعاً آمار فعالیت ۶۰ درصدی صنایع در شهرک‌های صنعتی استان صحیح نیست و نیاز است مدیران شهرک صنعتی آمارهای خود را بروزرسانی کنند

وی بیان داشت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نزدیک به ۶۰ درصد واحدها فعال و ۴۰ درصد این واحدها نیز غیرفعال هستند.

اسماعیلی اظهار داشت:عمده مشکل اصلی این واحدهای غیرفعال بحث مشکلات مالی و تسهیلاتی است که نیاز به حمایت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های دارند.

تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی ایلام| اراده ای برای فعال شدن واحدها نیست

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان با همکاری شبکه بانکی و حوزه اقتصادی استان معمولاً هر سال تعدادی از واحدهای غیرفعال به چرخه تولید برمی گردند.

مشکل عمده واحدهای استان بحث مسائل مالی است
وی افزود: در استان ایلام واحدهای صنعتی بسیار خوبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که در حوزه تولید فعالیت دارند به گونه‌ای که واحد نمونه صادراتی در استان هم هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش کرده که اگر مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌ها بر سر راه تولید وجود دارد این مشکلات را بردارد.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام بر فعال سازی واحدهای غیرفعال است چراکه مشکل عمده واحدهای استان بحث مسائل مالی است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام بیان کرد: خوشبختانه اکنون جوانان باانگیزه و خوبی در استان هستند که مشتاق به فعال سازی این واحدها هستند، امیدواریم با مساعدت بخش بانکی بتوانیم واحدهای بیشتری را به چرخه تولید بازگردانیم.

فعالیت شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان ایلام راستی‌آزمایی شود
استاندار ایلام نیز روز گذشته در جلسه شورای اشتغال استان در واکنش به آمار فعالیت ۶۰ درصدی کارگاه‌ها و صنایع در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: قطعاً آمار فعالیت ۶۰ درصدی صنایع در شهرک‌های صنعتی استان صحیح نیست و نیاز است مدیران شهرک صنعتی آمارهای خود را بروزرسانی کنند.

حسن بهرام نیا بیان کرد: یک گروه راستی‌آزمایی به منظور بررسی دقیق وضعیت صنایع و شرکتها در شهرک‌های صنعتی ایلام تشکیل شود تا گزارش دقیقی را در جلسات آتی ارائه دهد.

نماینده مردم ایلام نیز هفته گذشته در دیدار با مسئولان وزارت صمت اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حوزه انتخابیه به علت نداشتن سرمایه در گردش نیمه فعال و غیرفعال شده‌اند.

سارا فلاحی بیان کرد: دستور وزیر صمت برای در اولویت قرار گرفتن اختصاص خط اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی به ایلام در قالب تامین مالی زنجیره‌ای اخذ شده است.

با توجه به محرومیت‌های صنعتی استان ایلام باید سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزایش یابد، ضمن اینکه فعال کردن واحدهای غیرفعال موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازمند اراده و برنامه ریزی مسئولان دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha