بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد| ۳۰ هزار متقاضی در صف خرید قرار دارند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد| ۳۰ هزار متقاضی در صف خرید قرار دارند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: در ابتدای سال جاری محصولات شرکت تراکتورسازی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتند و فضای شکننده بخش کشاورزی تحمل افزایش مجدد قیمت تراکتور را ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته(۹ دی ماه) در نشست جمع بندی نظارت میدانی کارخانه تراکتورسازی تبریز گفت: امروز از نزدیک ظرفیت ها و قابلیت های این واحد تولیدی را دیدیم، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و ظرفیت بالقوه ای وجود دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم ادامه داد: امنیت غذایی در بین کشورهای دنیا دارای اهمیت است و به امنیت ملی گره خورده است. در کشور ما نیز علی رغم وجود قابلیت ها، از ظرفیت بخش کشاورزی به خوبی استفاده نشده، با استفاده از ظرفیت این حوزه می توانیم در زمینه ارزآوری فضای خوبی را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به اقتصاد مقاومتی و رونق و جهش تولید عمل نشده است، تصریح کرد: می توان گفت تحریم ها برای کشور ۲۰ درصد مشکل ایجاد کرده است، اما ۸۰ درصد مشکلات موجود ناشی از سوءمدیریت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کارخانه تراکتورسازی ظرفیت ها و قابلیت ها پای کار آمده، اما از آن حمایت نشده است، ادامه داد: فضای بخش کشاورزی به واسطه بی تدبیری ها شکننده شده و سفره مردم و کشاورزان کوچکتر شده است، از سوی دیگر دست های پشت پرده در حوزه نهاده های دامی، چالش ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی برای ما دارای اهمیت است و باید در این حوزه در قالب نقشه راه حرکت کنیم، عنوان کرد: رویکرد کمیسیون کشاورزی رو به جلو بوده و تاکنون طرح های خوبی تصویب کرده ایم، این طرح ها شامل طرح امنیت غذایی نیز می شود. در این طرح مباحثی در زمینه صدور اسناد اراضی و تامین سوخت ادوات کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده و بسیاری از کاستی ها را رفع می کند.

عسکری افزود: در گذشته قیمت محصولات با نگاه بالا به پایین در شورای اقتصادی تعیین می شد، اما با اقدام کمیسیون کشاورزی در حال حاضر شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده که در آن کفه ترازو به نفع کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در حال تهیه طرح هایی در حوزه رونق صادرات، جلوگیری از زمین خواری و واگذاری اراضی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قصد داریم فضا را به گونه ای پیش ببریم که کشاورزان با میل و رغبت فعالیت کنند، گفت: در حال حاضر نیازمند تراکتور با قدرت موتور بالا هستیم، حدود ۳۰ هزار متقاضی خرید تراکتور در صف قرار گرفته اند، با وجود این شرایط اما باید مازاد تولید صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه قیمت تراکتور نشست های زیادی در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شده است، ادامه داد: در ابتدای سال جاری محصولات تراکتورسازی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتند، جهش قیمتی مجدد به کشاورزان آسیب جدی وارد می کند.

عسکری با اشاره به اینکه در زمینه تعیین قیمت تراکتور نمی توان با برگزاری یک نشست اظهارنظر کرد، گفت: روز یکشنبه هفته آینده با حضور دستگاه های متولی، مدیرعامل تراکتورسازی، نمایندگان استان آذربایجان شرقی، وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد، مدیرعامل بانک مرکزی و بانک های عامل نشستی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز کارخانه تراکتورسازی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه با بروز برخی مشکلات، انگیزه کشاورزان در حال از بین رفتن است.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک کشاورز IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      سلام امیدوارم قیمت تراکتوربیشترنشود
    • محمدرحمنی GB ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      برای تراکتور 800