۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
۱۱ رام قطار ایران ساخت به ناوگان مترو می‌پیوندد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

۱۱ رام قطار ایران ساخت به ناوگان مترو می‌پیوندد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قرارداد ۱۰۵ واگن قطار شهری که ۱۱ رام قطار را شامل می‌شود با شرکت بهره برداری مترو در حال تحقق است و قطارهای جدید به زودی به ناوگان حمل و نقل ریلی می‌پیوندد.

به گزارش بازار، سورنا ستاری روز پنجشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه مابین مرکز توسعه فناوری‌های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه برای تبدیل یک رام قطار DC به قطار AC به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه محصولات دانش‌بنیان و رفع نیاز صنایع کشور با بهره گیری از توانمندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: قطعا با ایجاد پیوندی که میان ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه‌ها و نیاز صنایع ایجاد شده است، فناوری‌ها به ویژه در بخش پیشرفته با کمک و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تامین می‌شود.

وی با یادآوری توانمندی‌ها در تامین نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی شهری اظهار داشت: علاوه بر طرح‌های فناورانه در بخش مترو، بسیاری از طرح‌های موفق در صنایع گوناگون تعریف شده و در این نمایشگاه ارایه شده است که بیشتر آنها، پروژه‌هایی هستند که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه آن در کنار جهاددانشگاهی بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به حمایت از تحقق طرح‌های فناورانه دارای بهره‌بردار و مجری بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد:قرارداد ۱۰۵ واگن قطار شهری که ۱۱ رام قطار را شامل می‌شود با شرکت بهره برداری مترو در حال تحقق است، این روند از ۲ سال گذشته آغاز شده است و به زودی به ناوگان حمل و نقل ریلی خواهد پیوست.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای را برای تبدیل واگن‌های DC به AC منعقد کرده ایم که به ارتقای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور کمک می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بی‌نیازی این حوزه از واردات باشد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha