۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
رصد برخط کیفیت آب سدهای استان تهران

رصد برخط کیفیت آب سدهای استان تهران

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران گفت: تمامی خروجی سدها به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترل کیفیت مجهز شده است تا در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدارهای لازم به مسئولان ذی‌ربط ارسال شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محسن اسلامی‌زاده مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سدهای تهران وجود ندارد.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای تهران، متولی تامین آب با کیفیت برای کلیه مصارف است که در این راستا اقدامات متعددی به منظور حفظ کمیت و کیفیت آب به عمل می‌آید. یکی از موارد بسیار پر اهمیت، حفظ کیفیت منابع آب شرب بوده که از طریق پنج سد تامین می‌شود.

اسلامی‌زاده افزود: بخش عمده‌ای از منابع آلاینده از طریق ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلیه فاضلاب‌های مرتبط با این پدیده اتفاق می‌افتد که در این ارتباط نیز بیشترین میزان قلع و قمع ساخت‌و سازهای آلاینده در کل کشور در استان تهران صورت گرفته و بر اساس صورتجلسات بیش از ۱۵۰۰ واحد و واحد احداث شده در پنج سال اخیر تخریب شده است.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران تصریح کرد: در کنار موارد فوق همکاری سازنده‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای تهران و دستگاه‌های خدمت‌رسان شکل گرفته به نحوی که ۱۰۰۰ مخزن تخلیه مکانیزه زباله در استان‌های تهران و البرز توسط این شرکت نصب شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران به منظور پایش کیفیت منابع آب تامینی، به‌خصوص در بخش شرب، اقدام به نصب ایستگاه‌های کنترل کیفیت به صورت آنلاین (بر خط) نموده است، یادآور شد: در حال حاضر تمامی خروجی سدها به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترل کیفیت مجهز شده است که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدارهای لازم به مسئولان ذیربط ارسال می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سدهای تهران وجود ندارد.

اسلامی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه بیومانیتورینگ در سطح بین‌المللی به منظور تامین کیفیت و پایش آلاینده‌های نوظهور در خروجی سدها نصب شده که بر اساس رفتار ارگانیزم‌های زنده اقدام به پایش می‌کند.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha