۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
آمادگی مجلس برای جلسه با دولت برای تعیین سازوکار حذف ارز ترجیحی| مکانیسم توزیع مشخص نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس با بازار مطرح کرد

آمادگی مجلس برای جلسه با دولت برای تعیین سازوکار حذف ارز ترجیحی| مکانیسم توزیع مشخص نیست

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده برگزاری جلسه با دولت درباره سازوکار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی از کالاها از سال ۹۷ اتفاق افتاد و ۶۵ میلیارد دلار از ذخایر کشور در این قالب اختصاص پیدا کرد تا کالاهای اساسی چون دارو و نهاده‌های دامی گران نشود و مردم این کالاها را گران خریداری نکنند.

وی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بودیم چرا که نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نظارت قرار نگرفت، عده‌ای رانت‌خواری کردند، با آنان مقابله نشد و سیستم نظارتی ما در این زمینه به درستی کارهای خود را انجام نداد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارز دولتی به افرادی محدود داده شد و بر فرآیند کار آنان که چه کالاهایی را وارد کردند و آیا به مصرف‌کنندگان رسید یا خیر، نظارت نشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما قبول نداریم که روش فعلی در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه پیدا کند، البته ما این را هم قبول نداریم که پیرو  حذف مقطعی ارز ۴۲۰۰ تورم افزایش پیدا کند و معتقدیم که مردم دیگر نمی‌توانند تورم بیشتری را تحمل کنند.

یوسفی افزود: سوال ما از دولتمردان آن است که چه سازوکاری درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته‌اند و چه برنامه‌ای دارند که قیمت کالاهای اساسی و دارو پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گران نشود و باید درباره سازوکار این مسئله به ما توضیح دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس در روزهای سه‌شنبه جلسات نظارتی خود را با وزرا و دولتمردان برگزار می‌کند و ما آماده‌ایم که با دولت درباره سازوکار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جلسه بگذاریم. مجلس قطعاً با روش فعلی توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف است . همچنین مجلس با حذف مقطعی این ارز بدون فرآیند مشخص و بدون تعیین مکانیسم و سازوکار که فشار زیادی را به مردم تحمیل می‌کند هم موافق نیست.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha