۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کانالهای آب «دره مرادبیک» همدان ساماندهی می شود
معاون فرماندار همدان:

کانالهای آب «دره مرادبیک» همدان ساماندهی می شود

همدان - معاون امور عمرانی فرماندار همدان از ساماندهی کانالهای آب «دره مرادبیک» همدان خبر داد و گفت: مجموع طول کانال های آب این منطقه برای ساماندهی حدود ۱۷ کیلومتر است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان؛ رضا زمانی در شورای حفاظت از منابع آب که با دستور کار ساماندهی کانالهای آب کوی دره مرادبیک و با حضور مدیران ذیربط و تنی چند از معتمدین این منطقه برگزار شد؛ گفت: ساماندهی کانالهای سنتی انتقال آب کوی دره مرادبیک مدتی است در دستور کار قرار دارد و با پیگیری های بعمل آمده هم اکنون ضمن تامین منابع لازم با همکاری اهالی این طرح می تواند اجرایی شود.

رضا زمانی افزود: با توجه به هدر رفت قابل توجه آب در جوی های سنتی و هدایت آبهای سطحی در فصول غیر زراعی برای تامین آب شرب اجرای این طرح مد نظر قرار گرفته است.

وی مجموع طول کانالهای آب این منطقه را برای ساماندهی حدود ۱۷ کیلومتر دانست و تاکید کرد : با توجه به مباحث محیط زیستی و سایر مقتضیات طرح ساماندهی کانالهای این منطقه به صورت تلفیقی اجرا می شود که در قسمتهایی لوله گذاری و قسمتهایی جوی روباز احداث خواهد شد.

زمانی افزود : در طرح تامین اضطراری آب شرب از آبانماه حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه از منابع آب بالادستی دره مرادبیک تامین می شود.

وی اضافه کرد: جداسازی فاضلاب از آب رودخانه دره مرادبیک در قسمتهایی باقی مانده که باید در برنامه های شرکت آب و فاضلاب مد نظر قرار گیرد و طرحی که شروع شده است به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha