۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
انفعال نمایندگان به اقتصاد کشور ضرر زد
یک فعال اقتصادی؛

انفعال نمایندگان به اقتصاد کشور ضرر زد

گرگان -دامغانی، مدیرعامل شرکت مهتاب موتور فعالیت نمایندگان مجلس استان را منفعل دانست و گفت: به نظر می‌رسد برای حل مشکلات در سطح کلان نمایندگان مجلس باید از دولت مطالبه‌گری داشته باشند.

حمید دامغانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که انفعال نمایندگان استان بیشترین بخشی است که منجر به ضرراقتصادی استان شده، اظهار کرد: متأسفانه در سنوات گذشته، نمایندگان به هرعلتی در مقابله با اقدامات دولت، سکوت کردند؛ سکوتی که باعث انحرافات دولت از وظایفش می‌شود.

وی ادامه داد: با نگاهی به برنامه ۱۴۰۴ می‌بینیم که درصد قابل ملاحظه‌ای از برنامه‌های دولت اجرایی نشده است که شاید عامل اصلی آن، عدم مطالبه‌گری نمایندگان مجلس بوده است.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه صاحبان مشاغل از وضعیت فعلی اقتصاد کشور گلایه دارند، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی به واسطه تورم ناگزیر به تعدیل نیرو شدند، درحالیکه آرزوی هر تولیدکننده توسعه واحدهای تولیدی است.

به گفته وی، از دست دادن نیروی کار برای کارفرما به مثابه از دست دادن فرزندانش است چراکه نیروی کار، سرمایه انسانی است که به واسطه شرایط نامناسب اقتصادی، کارفرما آن را از دست می‌دهد.

او که تجربه صادرات به بیش از ۱۴ کشور دنیا را دارد، عامل کاهش صادرات در این بخش را کمبود نقدینگی اعلام کرد و گفت: برای صادرات کالا به هر نقطه‌ای از دنیا نیاز به حمل کشتیرانی، بیمه همکاری بین‌المللی و کانال‌های متداول برای برگشت سرمایه است که با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد در تمامی این بخش‌ها تحت فشار هستیم.

دامغانی با بیان این مطلب که روغن موتور زیرمجموعه محصولات نفتی به شمار می‌رود، افزود: چون سیاست و اقتصاد کشور به هم آمیخته است، رقبای سیاسی برای صادرات محصولات نفتی با ارائه محصولات ارزان قیمت فشار می‌آورند و متأسفانه ما در نگهداری بازارمان همیشه متزلزل هستیم.

به گفته این فعال اقتصادی، با توجه به رقابت شدید کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه نفت، همیشه در جهت فشاری که این کشورها به دولت می‌آورند بخش خصوصی آسیب دیده و ناگزیر به فروش کالا زیر قیمت بازار جهانی هست.

وی ادامه داد: وجود چنین فشارهایی در درازمدت، منجر به درآمدکم و کاهش نقدینگی و سرمایه بخش خصوصی می‌شود وبعید نیست در آینده این صنایع به مثابه بیماری که علی الظاهر سرحال اما لاغر و رنجور تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مهتاب موتور به تعدد رای زن اقتصادی در بازارهای جهانی را ضرورت برشمرد و گفت: دولت باید تعداد این رای زن‌های اقتصادی را در سفارتخانه‌ها بیشتر کند که متأسفانه تاکنون در این بخش کم کار کرده است.

وی به ایجاد گفتمان اقتصادی و سیاسی سُفرا تأکید کرد و گفت: درحال حاضر به واسطه مشکلات موجود به این نکته توجه نمی‌شود اماامیدواریم با توجه به تغییر دولت و رویکرد جدیدی که در بحث گفتمان اقتصادی، سیاسی با همسایگانمان ایجاد شده، شاهدصدمات کمتری به بازار کشور باشیم.
 

کد خبر: ۱۲۶٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha