۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
حرف و عمل وزیر صمت، قبل و پس از رأی اعتماد متناقض است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

حرف و عمل وزیر صمت، قبل و پس از رأی اعتماد متناقض است

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر صمت در زمینه اصلاح قیمت خودرو گفت: ۸۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خبرگزاری خانه ملت از طرح ساماندهی بازار خودرو حمایت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ساماندهی وضعیت نهاده های دامی که موجب نارضایتی مردم شده است، باید شاهد سرعت عمل بیشتری باشیم، به نظر می رسد که لازم است تا رئیس جمهور به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ۸۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خبرگزاری خانه ملت از طرح ساماندهی بازار خودرو حمایت کردند، ادامه داد: براساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها در موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان حق ورود دارد و نمی تواند اساساً اقدام به قانونگذاری کند و جایگزین شورای نگهبان شود.

وی با اشاره به اینکه طرحی که با رأی اکثریت قاطع نمایندگان به تصویب رسید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت غیرقانونی رد شد، افزود: همزمان با عدم تایید طرح مذکور شاهد افزایش جهشی و ناگهانی قیمت خودروهای تولیدی دو شرکت خودروساز داخلی بودیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر صمت قبل از دریافت رأی اعتماد اظهار کرد که قیمت خودروهای داخلی منطقی نیست و باید اصلاح و کاهش داده شود، عنوان کرد: وی با چرخشی ۱۸۰ درجه ای پس از افزایش قیمت خودروها، اعلام کرد که قیمت ها را اصلاح کرده اند. مردم از ما به عنوان نمایندگان خود سوال می کنند که چرا یک بار قیمت به سمت مردم اصلاح نمی شود!؟

رسولی نژاد با بیان اینکه پس از حضور وزیر صمت و مدیران دو شرکت خودروساز داخلی در کمیسیون صنایع و معادن و قانع نشدن اعضا از توضیحات آنها، عصر روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور درخصوص بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت، نشستی را برگزار کرده و در این نشست اعتراض شدید خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو ابراز کردیم.

وی ادامه داد: در نشست با معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم تا در زمینه مباحث مذکور با رئیس جمهور دیدار کنیم که مورد موافقت قرار گرفت و در آینده نزدیک این نشست برگزار می شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha