۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
ضرورت اقدام جهادی و اثر بخش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی و کنترل قیمت‌ها
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس مطرح کرد

ضرورت اقدام جهادی و اثر بخش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی و کنترل قیمت‌ها

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس گفت: ضرورت اقدام جهادی و اثر بخش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی و کنترل قیمت‌ها است به گونه‌ای که مردم آثار آن را در سر سفره خود ببینند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا منتظری در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه ۸دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن درود پروردگار به روح شهیدان به ویژه شهید سردار سلیمانی که با هنر شهادت الگوی برای تمام نسل ها شد؛ گفت: نکوداشت روز ۹ دی ماه روز پیوند بصیرت و ولایت به ویژه در گلستان که گوی سبقت را در این زمینه ربودند، ظرفیتی است که به انسان توان گزینش احسن بر سر دوراهی حق و باطل اعطا می کند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: بصیرت قطب نمای حرکت کشتی وجود است که اگر نباشد به بیراه کشیده خواهیم شده؛ چنانچه حضرت علی(ع) بارها در مورد بصیرت مردم کوفه فرمودند: شما را چه شده است چشم دارید نمی‌بینید، گوش دارید نمی‌شنوید شما را چه شده است، ای چشم دارن کور و گوش داران کر و ای حاضران غایب، روی سخن من بایسته های مجلس انقلابی است، مقام معظم رهبری با دو مدال زرین این مجلس را از دیگر مجالس متمایز ساخته اند و قلمرو نگاه همگان را به کارنامه مجلس معطوف کرده اند. از صفت انقلابی برمی آید که تحولی بزرگ در مجلس رخ دهد.

منتظری ادامه داد: از مردمی بودن مجلس چنین برمی آید که باید پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشیم و کارآمدی مجلس را به تماشا بنشینیم، اینک ماییم و ندای ولی در گوش، اینک ماییم رسالتی بر دوش، گرچه مجلس است اما برای صعود به بام بلند امید و آبیاری دشت ترک خورده عطش نیازها، نیازمند بایسته‌های هستیم که برخی از آنها مبادرت می کنم، سخن آغازین من به هیات رئیسه است نشست‌های ماهانه غیر علنی به عنوان بایسته‌های مجلس انقلابی مطرح شود. البته اگر گوش شنوا باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر رخصت دهید زانو ادب بر زمین نهاده با طرح از بایسته ها دامن سخن را بر چینم، برای رونمایی از الگوی پیشرفت کمیسیون‌ها لازم است در روزی مشخص کمیسیون ها تخصصی اولویت‌های خود را به مردم اعلام کنند؛ با هدف پایبندی به اصل شفافیت برای نشان دادن سیمای اولویت مجلس و استفاده از فرصت نمایندگی دومین بایسته نقد عملکرد کمیسیون‌ها به شکل فصلی با حضور رئیس مجلس و کارشناسان است البته این امر زمانی ممکن است که از نقد نهراسیم و پنجره افکار خویش را به روی نسیم اندیشه منتقدان باز کنیم و نقد را باران رحمتی قلمداد کنیم که که بر کشتزار مستعد ما می‌بارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بایسته بعدی ضرورت ارزیابی از کارنامه وزیران در کمیسیون‌ها تخصصی است. براساس این طرح در پایان هر فصل کارنامه وزیر ارزیابی می‌شود، و در پایان سال از این جایگاه کارنامه او رقم می خورد. این طرح سبب می‌شود عملکرد مجلس را شاهد هستیم و هم دولت کارآمدتر می‌شود و ضعف‌ها آشکار اگر وزیری کارنامه یکساله او قابل دفاع نیست، جایگزین او فرد شایسته تری انتخاب می‌شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت اقدام جهادی و اثر بخش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی و کنترل قیمت‌ها است به گونه‌ای که مردم آثار آن را در سر سفره خود ببینند، سخنی با رئیس جمهور در آستانه سفر به گلستان، آقای رئیس جمهور استان گلستان از محرومیت عظیم رنج می برد. فقر آب، آرامش را از مردم سلب کرده است، رشد بیکاری و فقر کاسه صبر مردم را لبریز کرده است افزایش آسیب‌های اجتماعی سلامت مردم را تهدید می‌کند،   امروز قلمرو نگاه گلستان‌ها به چتر حمایت شما محدود شده است. ایام فاطمیه است جا دارد در پایان حسن ختام به شعری اکتفا کنیم؛ یا علی زهرا گل یاس من است، چشمه خورشید احساس من است.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha