۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
 آبرسانی بنیاد برکت به ۱۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

آبرسانی بنیاد برکت به ۱۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال

کرج- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: فرآیند آبرسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به یک‌هزار و ۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت،علی عسگری با بیان این مطلب و با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار گرفته‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند و شمار آن‌ها تا پایان سال به یک‌هزار و ۴۰۰ روستا می‌رسد.

عسگری با اشاره به بهره‌برداری از شبکه آبرسانی جزیره هرمز به همت بنیاد برکت گفت: مخازن و شبکه آبرسانی جزیره هرمز شامل احداث منبع آب زیرزمینی ۲ هزار مترمکعبی، منبع آب هوایی ۱۵۰ مترمکعبی و تعویض لوله‌های فرسوده می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بهسازی شبکه آبرسانی و فاضلاب جزیره، تامین مخازن و ایستگاه پمپاژ صرف شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جزیره هرمز اظهار کرد: طی سه سال فعالیت بنیاد برکت در هرمز ۴۰۸ طرح شامل ۳۱۲ طرح اشتغال و ۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی در این جزیره به بهره‌برداری رسیده یا در دست اجرا است.

بهره برداری از ۳۱۲ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در هرمز
عسگری اظهار کرد: تا به امروز ۳۱۲ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در هرمز به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی شده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج مجری و تسهیل‌گر در هرمز گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه اشتغال ۳۳۰ میلیارد ریال است. همچنین ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در جزیره هرمز در شرف راه‌اندازی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری تصریح کرد: بر همین اساس، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.

عسگری درباره فعالیت‌های عمرانی بنیاد برکت در هرمز نیز توضیح داد: طبق سند پیشرفت و آبادانی تهیه شده برای جزیره هرمز ۹۶ پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب پروژه‌های پیشران و محرک توسعه تعریف شده که سهم بنیاد برکت برای اجرای این پروژه‌ها ۵۴۸ میلیارد ریال است.

پروژه ها و خدمات ارائه شده توسط بنیاد برکت در جزیره هرمز
وی در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در جزیره هرمز بیان کرد: این پروژه‌ها شامل تکمیل رینگ اصلی و تجهیز محور پیاده‌روی آن و تامین روشنایی دور رینگ به طول ۲۴ کیلومتر، مرمت و بازسازی مدرسه جری پولاک در قالب مجموعه اقامتی، ایجاد ۱۶ خانه بوم‌گردی، تعویض لوله‌های اصلی فرسوده آب و توسعه ۱۰ کیلومتری شبکه آبرسانی، بهسازی و زیباسازی معابر و سواحل هرمز، احداث موج شکن شرقی هرمز و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: طرح آموزش و اجرای تفکیک پسماند از مبدا، تامین مخزن آب هرمز، توسعه شبکه فاضلاب، ساماندهی و زیباسازی جداره‌های معابر اصلی شهر، آموزش جامع و فراگیر فعالان حوزه گردشگری، توسعه فضای سبز و بهسازی مبلمان شهری، بهسازی و نوسازی اماکن عمومی نظیر مساجد، مدارس، درمانگاه، ایجاد تاسیسات - خدمات گردشگری نظیر سرویس بهداشتی، حمام، ظرفشویی و تهیه طرح مرمت بناهای تاریخی و بوم گردی و اجرای بیش از ۲۰ طرح از جمله دیگر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در جزیره هرمز به‌شمار می‌رود.

عسگری با اشاره به خدمات اجتماعی ارائه شده به ساکنان جزیره هرمز اظهار داشت: خدمات دندان‌پزشکی به یک‌هزار نفر از ساکنین جزیره، توزیع لوازم التحریر میان تمامی دانش‌آموزان به تعداد سه هزار و ۵۰۰ عدد، توزیع پنج بسته­ حمایتی ورزشی در سطح مدارس، توزیع دو هزار و ۲۰۰ پک‌بسته اقلام بهداشتی، توزیع سه هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی، توزیع چهارهزار بسته مرغ، معرفی ۱۵ نفر از بیماران صعب‌العلاج، پخت و توزیع چهار هزار پرس غذای گرم، اهدای ۳۰ جهیزیه به ۳۰ زوج جوان و تازه عروس داماد و معرفی ۱۰ نفر به کمپ ترک اعتیاد به صورت رایگان از جمله این خدمات است.

وی یادآور شد: اجرای ۴۰۸ طرح اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha