۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
ماهانه ۴.۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ماهانه ۴.۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می‌شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طی دو ماه اخیر جوجه ریزی در استان افزایش داشته است، گفت: ماهانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می‌شود.

به گزارش بازار، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تولید مرغ در استان وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: قبلاً ماهانه در استان بالغ بر ۳ الی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می‌شد که اکنون با ساماندهی واحدهای غیرمجاز مرغداری در استان این جوجه ریزی افزایش یافته است.

وی افزود: با کمک دستگاه‌ های ذی ربط و نظارتی عضو قرارگاه امنیت کشاورزی، تولید جوجه در هر مترمربع از ۱۰ به ۱۲ قطعه و با مکانیزه شدن واحدهای مرغداری نیز متوسط تولید برخی از مرغداریها از ۱۰ به ۱۵ قطعه در هر مترمربع رسیده است.

فتحی ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تن مرغ در استان به مصرف خانوارها و صنایع تبدیلی می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ کشتارگاه در استان، گفت: در حال حاضر واردات مرغ نداریم و مازاد بر نیاز استان نیز تولید می‌کنیم که این مازاد تولید به صورت روزانه میانگین ۶۰ تن از طریق شرکت پشتیبانی دام خریداری و ذخیره می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که افزایش جوجه ریزی و ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز در استان تداوم خواهد داشت، افزود: با این روند مشکلی از بابت بازار شب عید مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha