۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
۶۲ درصد از واحدهای تولیدی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی قابل احیاء هستند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

۶۲ درصد از واحدهای تولیدی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی قابل احیاء هستند

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۶۲ درصد واحدهای تولیدی راکد شهرکها و نواحی صنعتی کشور، قابل احیا هستند که در صورت احیا حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب، افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور و تاکید بر راه اندازی مجدد واحدهای راکد، پایش عملیاتی در این خصوص را در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران انجام داده ایم.

وی در خصوص نتایج این پایش، ادامه داد: بر این اساس واحدهای راکد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی را رصد کردیم، ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد داریم و طبق گفته مشاوران ۷ هزار و ۵۴۰ واحد (معادل ۶۲ درصد) از واحدهای راکد قابل احیا هستند.

ایجاد حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید با احیای واحدهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: با احیای این تعداد واحد راکد حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

رسولیان در خصوص این واحدهای راکد نیز افزود: ۱۳۴۱ از این واحدها تحت تملک اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند، ۳۷۵ واحد در آستانه ورشکستگی هستند و ۲ درصد از واحدهای راکد مشکلات مالکیتی و سهامداری داشته اند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۹ واحد راکد نیز مشکلات حقوقی با سازمان تامین اجتماعی، سازمان مالیات، مشکلات قوانین و مقررات و مشکلات حقوقی با بانک ها دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی همچنین گفت: با مصوبه مجلس درباره حمایت از واحدهای تولیدی، اقدام خوبی در خصوص احیای واحدهای راکد انجام گرفته است.

رسولیان اضافه کرد: پروژه افزایش کسب و کار را شروع کرده ایم و ۲۱۵ مشکل در ۲۰ سرفصل مشخص شده است تا راهکارهای رفع آنها بررسی و اجرایی شود.

طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحدهای تولیدی
در ادامه برنامه اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحدهای تولیدی گفت: این طرح، مهمترین طرحی است که مجلس یازدهم به تصویب رسانده است.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی فعال اقتصادی جرم اقتصادی مرتکب می‌شود، باید مجازاتِ اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر پایه این طرح، واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی تعطیل نخواهند شد.

اکبری تالارپشتی گفت: در این طرح پیش بینی شده است خط مجازات ها برای تولیدکنندگان عوض شود و تعیین آن بر عهده قاضی پرونده خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ترک فعل هم در طرح جدید مجازات دیده شده است. مدیری که عامل آسیب به بنگاه‌های اقتصادی و بی نظمی شده باید مجازات شود.

اکبری تالارپشتی بیان کرد: در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید مدل حکمرانی اجرایی را تغییر دهیم. باید به مدل بسیج عمل کنیم و تصدی گری را به عهده مردم بگذاریم. از ظرفیت ملت باید در حوزه اقتصاد استفاده کنیم.

در ادامه برنامه داود نوده‌فراهانی، عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد نیز گفت: خیلی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قابل پیشگیری است و قانون باید با کسانی که باعث مشکلات زنجیره‌ای می‌شوند، برخورد کند.

نوده‌فراهانی افزود: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط چابک هستند و از تحریم به اندازه فشار اقتصادی آسیب نمی‌بینند.

وی همچنین بیان کرد: ستادهای تسهیل باید زمانبندی شوند و در قانون حمایت از واحد های تولیدی در نظر گرفته شود. یک دستگاه نظارتی هم باید در قانون کسب و کار دیده شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha