۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
درباره مذاکرات وین خیلی خوشبین هستم
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل:

درباره مذاکرات وین خیلی خوشبین هستم

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه در مورد مذاکرات وین خیلی خوشبین هستم، اظهار داشت که اعتقاد دارم در از سرگیری اجرای برجام موفق خواهیم شد.

به گزارش بازار، دمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که در سال جاری میلادی ما زمان و دوره سختی داشتیم. ابتدا منتظر دولت بایدن برای بازگشت به این مذاکرات بودیم که پنج ماه  به طول انجامید.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود که انتخابات ایران را داشتیم و آنها تیم جدید مذاکره کننده را تشکیل دادند و اکنون تیم ایران در مذاکرات حضور دارد.

وی با بیان اینکه هشتمین دور مذاکرات وین از روز گذشته از سر گرفته شد،   تاکید کرد اکنون زمان گفت و گوی معنا دار و اساسی است.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود ما تیم حرفه ای و خوبی روسیه در وین به رهبری اولیانوف داریم و به توانایی های دیپلماتیک آنها اعتماد دارم.

وی در عین حال گفت که این مذاکرات، مذاکرات ساده ای نیست  اما خوشبین هستم و تمام شرایط لازم برای موفقیت و اعلام بازگشت برجام به مسیر خود را در اختیار داریم.

این دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل اظهار داشت موفقیت این مذاکرات در کاهش تنش ها در منطقه نقش مهمی خواهد داشت.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل اضافه کرد که وظیفه دیپلمات ها ارائه درخواست، مذاکره در خصوص آن و مصالحه و توافق است.

این مقام روسی افزود که ارائه درخواست ها از همه طرف ها طی مذاکرات امری غیر عادی نیست و مذاکرات برای ارائه این درخواست ها هستند. کاملا اعتماد دارم که همکاران من در وین و سایر طرف ها بر وضعیت واقف هستند و نخواهند گذاشت این وضعیت از کنترل خارج شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha