۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
بررسی ورود ال. پی. چی به سبد سوخت در سال آتی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

بررسی ورود ال. پی. چی به سبد سوخت در سال آتی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ همچون میزان فروش‌ها و درآمدهای حاصله از این محل موضوع اصلی جلسه امروز کمیسیون انرژی بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۷دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور روسای کارگروه انرژی سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس با دستور کار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد که بیشتر بحث‌ها پیرامون بخش درآمدی تبصره ۱۴ همچون میزان فروش‌ها و درآمدهای حاصله از این محل نفت و گاز بود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان بر لزوم توجه به تولید انرژی با توجه به مشکلات پیش آمده در این حوزه تاکید کردند، افزود: همچنین استفاده از سبد سوخت‌های جایگزین ماند ال. پی. جی یکی از چالشی‌ترین بحث‌های جلسه امروز بود.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان معتقدند ال. پی. جی باید وارد سبد سوخت شود چراکه تنوع سوخت به نفع مردم است و قابلیت صادرات محصولات دیگر را فراهم می‌کند اما مسئولان سازمان برنامه و بودجه به دلیل آنکه احداث جایگاه‌های این سوخت، ۶ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و خودروهای استاندارد موجود در کشور بستر استفاده از ال. پی. جی را ندارند با این موضوع مخالف بودند و با توجه به اینکه این بحث به نتیجه نرسید مقرر شد؛ کمیته‌ای جهت بررسی بیشتر مسئله تشکیل شود.

رحیمی مظفری اظهار کرد: تولید و نحوه نگهداری برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های اتمی به‌عنوان دیگر موضوعات مرتبط با لایحه بودجه در این جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کمیسیون انرژی جلسه جمع‌بندی خود را در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۱ به منظور ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه صبح فردا برگزار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha