۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظارات کمیسیون اقتصادی در زمینه اصلاحات ساختاری را محقق نکرده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظارات کمیسیون اقتصادی در زمینه اصلاحات ساختاری را محقق نکرده است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:انتظارات کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه اصلاح ساختار بودجه در لایحه ۱۴۰۱ علی رغم برخی گام‌های مثبت اصلاحی محقق نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۷ دی ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: نشست امروز کمیسیون اقتصادی به بررسی ابعاد مهم اقتصادی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرد که در این نشست معاون سازمان برنامه و بودجه با حضور در این نشست گزارشی از تغییرات لایحه بودجه ارائه کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمرکز کمیسیون اقتصادی بر تغییرات ساختاری لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با قانون بودجه سال جاری، ادامه داد: اعضای کمیسیون نظرات و سوالات خود را در زمینه حذف ارز ترجیحی و تقویت سیاست‌های حمایتی، مالیات و محل تامین درآمدهای مالیاتی مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه بودجه سال آینده نقاط قوتی در زمینه انتظام بخشی به ردیف‌های بودجه‌ای، اصلاح سیاست ارز ترجیحی، اختصاص منابع بیشتر به طرح‌های عمرانی و پیش بینی احکام قانونی در حوزه مالیاتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: انتظارات مجلس از اصلاح ساختار بودجه با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و مجلس نیز در این خصوص قانونی را تصویب کرده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ علی رغم برخی گام‌های مثبت اصلاحی محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: احکام انضباطی، مولد سازی دارایی ها، ساماندهی طرح‌های نیمه تمام، اصلاح ساختار درآمدی در حوزه مالیاتی، انضباط بخشی به هزینه‌ها از جمله مواردی هستند که انتظار داشتیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه و دولت با احکام اصلاحی کمیسیون تلفیق در راستای اصلاح ساختاری لایحه بودجه ۱۴۰۱ همراهی لازم را داشته باشند تا بودجه‌ای در تراز اهداف اقتصادی محقق شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha