۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
امکان ثبت نام وام خودمالکی برای متقاضیان
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امکان ثبت نام وام خودمالکی برای متقاضیان

محمودزاده، معاون وزیر راه گفت: از پنجشنبه گذشته (دوم دی) در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، قابلیت ثبت نام خود مالکان برای دریافت وام ساخت مسکن فراهم شده است.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان می‌توانند مدارک خود را در نوع بانک و شعبه‌ای که خودشان انتخاب کرده اند بارگذاری کرده، تابه بانک و شعبه معرفی شوند.

وی گفت: متقاضیان با مراجعه به بانک مورد نظر، باید مدارک مورد نیاز یعنی اسناد مالکیت و پروانه ساختمان را در سایت بارگذری کنند سپس رسید آن را به شعبه ارائه دهند تا تشکیل پرونده شود و بلافاصله نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

محمودزاده افزود: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خود مالکان واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و می‌تواند از این تسهیلات برای ساخت و ساز استفاده کنند.

وی گفت: وام خود مالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت طرح توسط بانک عامل به حساب مورد نظر متقاضی واریز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن و تخصیص آن به خود مالکان یعنی برای کسانی که به صورت شخصی واحدمسکونی می‌سازنند و سازندگان حرفه ای، این امکان فراهم شده که در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای وام خود مالکی دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس سقف تعیین شده، متقاضیان وام خود مالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌هایی که بیش از یک میلیون جمعیت دارند و کلانشهر هستند ۴۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند ثبت نام کنند.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha