۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
 مالیات برخانه‌های خالی؛ قانونی که باید فاتحه آن را خواند
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران:

مالیات برخانه‌های خالی؛ قانونی که باید فاتحه آن را خواند

مشاور مالیاتی اتاق اصناف تاکید کرد برای دریافت مالیات بر خانه های خالی هیچ اعتمادی میان مردم نسبت به مسئولان وجود ندارد و اجرای این قانون شدنی نیست.

به گزارش بازار، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران معتقد است مجلس نباید قوانین را بدون در نظر گیری زیرساخت ها تصویب کند و در بدنه حاکمیت و دولت و مردم وارد سازد.

وی با بیان اینکه هنوز میان مسئولان و مردم اعتمادی شکل نگرفته که بخواهد قانونی اجرا شود که از صاحبان منزل خالی مالیات بگیرد، گفت: بنده به مجلس هم بارها عرض کردم این کار را نکنند. آن ها با کدام نیرو قرار است این مالیات را وصول کنند یا حتی این منازل را شناسایی نمایند!؟

جعفریان افزود: با کدام آمار بیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشور تخمین زده می شود و از کجا این آمار به وجود آمده است؟

از ابتدا هم مشخص بود این قانون قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد. بارها هم عرض کرده ام به جای دریافت این مالیات، باید معافیت ها را ساماندهی کنید.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف خاطرنشان کرد: آئین نامه این کار چگونه باید نوشته و بر چه اساسی باید این مالیات گرفته شود!؟ آیا این مالیات از نوع مالیات بر درآمد است؟ به نظر می رسد این مشکل جای دیگر است.

جعفریان اضافه کرد: به پایان سال نزدیک می شویم ولی آیا ۱۰ اظهار نامه مالیاتی به دست آمده؟ باز هم تاکید می کنم امکان دریافت مالیات بر خانه های خالی بسیار سخت است. ما چه نیروی آزادی در اختیار داریم که دنبال بررسی این خانه ها و بازرسی باشد!؟

کد خبر: ۱۲۶٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha