باید فرهنگ توسعه در کشور رواج یابد
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

باید فرهنگ توسعه در کشور رواج یابد

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: با ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان، فرهنگ توسعه در کشور رواج پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه خانه خلاق دانش آموزی با اشاره به ضعف در تاثیرگذاری در حوزه دانش آموزی به علت گسترده بودن این حوزه افزود: زمانی در دانشگاه شریف باور داشتن شرکت‌های دانش بنیان سخت بود و امروز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در کشور ما فرهنگ است و باید فرهنگ توسعه گسترش یابد و با شکل گیری فرهنگ نرم افزار و سخت افزار گسترش می‌یابد.

ستاری افزود: در آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سمت رقابت کنکور و بعد تحصیل در دانشگاه و بعد استخدام، خیانت به دانش آموزان است. با این رویه نوآوری و خلاقیت را در فرزندان خود سرکوب می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه ما دانش آموزان را با فرهنگ کارآفرینی آشنا می‌کنیم، اهدافی است که در جهت تغییر سیستم‌ها و ساختارهای موجود شکل گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: باید اشتباهات در حوزه آموزش تغییر یابد و این تغییر نیاز به لشکری خلاق دارد که شکل گیری آن چند سالی زمان می‌برد.

وی گفت: توسعه خانه‌های نوآوری در حوزه دانش آموزی با هدف تاسیس شرکت نیست، هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری است.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha