۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
۱۳۰ شبکه وضعیت سن غلات در مزارع کشاورزی قزوین را رصد می‌کنند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۱۳۰ شبکه وضعیت سن غلات در مزارع کشاورزی قزوین را رصد می‌کنند

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۳۰ شبکه مراقبت؛ پایش عوامل خسارتزای گندم به ویژه سن غلات در مزارع کشاورزی استان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی ظهر یکشنبه در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با معاون سازمان حفظ نباتات کشور انجام شد، اظهار کرد: از این تعداد شبکه ۹۵ شبکه مراقبت در سطح پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی و ۳۵ شبکه در سطح ستاد سازمان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: عملیات پایش سن غلات از اوایل اسفند ماه سال ۹۸ توسط شبکه‌های مراقبت و پایش مزارع در سطح استان آغاز شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ریزش سن غلات در ۸ فروردین ماه سال جاری در شهرستان بوئین زهرا آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شبکه مراقبت استان درطول ایام تعطیلات نوروز به عنوان حافظان تأمین امنیت غذایی جامعه در سطح مزارع استان؛ پایش عوامل خسارتزای گندم را برعهده داشتند.

اسماعیلی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری در سطح ۴۷ هزار هکتار عملیات شیمیایی مبارزه با سن مادر و ۷۱ هزار هکتار مبارزه بر علیه پوره سن؛ انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: استان قزوین طی دو سال گذشته در امر مبارزه با سن غلات در سطح کشور دارای جایگاه ویژه ای است که این امر در نهایت منجر به این شد که در سال گذشته میزان سن زدگی استان ۳۲ صدم درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۲٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha