فرسودگی ماشین‌آلات اصلی‌ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

فرسودگی ماشین‌آلات اصلی‌ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرسودگی ماشین‌آلات را یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی صنعت نساجی دانست و گفت:بیشتر ماشین­‌آلات این صنعت، صرف­‌نظر از نوع تکنولوژی، کهنه هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره موانع پیش‌روی صنعت نساجی، گفت: مواد اولیه موردنیاز تولید پوشاک در کشور به میزان کافی وجود دارد زیرا بیشتر البسه تولیدی از مواد پتروشیمی و فرآورده‌های نهایی آن به دست می‌آید و این مواد اولیه نیز در داخل کشور تولید می‌شود.  

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی فرسودگی ماشین‌آلات را یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی صنعت نساجی دانست و افزود: بیشتر ماشین­‌آلات این صنعت، صرف­‌نظر از نوع تکنولوژی، کهنه هستند بنابراین برای رفع این مشکل و نوسازی ماشین آلات باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت واردات ماشین­‌آلات موردنیاز صنعت نساجی، باید این ماشین آلات از تکنولوژی‌های به روز برخوردار باشند، اضافه کرد:  فرسودگی ماشین‌­آلات از کیفیت پوشاک تولیدی می­‌کاهد و این ضمن افزایش هزینه­‌های تولید، توان رقابتی تولیدات را نیز کاهش می­‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضعف کشور در طراحی لباس و پوشاک، اضافه کرد: اتحادیه‌ها و مدیران این حوزه باید برای عرضه محصولات متنوع و مناسب برنامه‌ریزی کنند و مشوق هایی برای تولید پوشاک مناسب سلیقه مردم پیش بینی کنند با افزایش تنوع پوشاک تولیدی، سلیقه تمامی افراد جامعه پوشش داده می‌شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha