۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸
رقم افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تورمی نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رقم افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تورمی نیست

رقم افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تورمی نیست، دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این میزان، بخش زیادی از جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه نگاه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش اثرات تورمی و رشد ۸ درصدی اقتصاد بوده است، گفت: دولت باید پیش بینی‌های لازم را در مورد اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاها و تخصیص آن تنها به دارو و گندم بر روی زندگی مردم و کاهش آسیب به طبقات متوسط و آسیب پذیر که حدود ۴۰ میلیون نفر هستند، را انجام دهد اما متاسفانه به این موضوع در لایحه بودجه زیاد پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: دولت در بحث حقوق و مزایای کارکنان دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاداتی داده، که این رقم متناسب با شرایط تورمی کشور نیست، دولت باید ابتدا بتواند تورم را کاهش دهد و سپس این میزان افزایش حقوق را اجرایی کند. دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این میزان، بخش زیادی از جامعه را که امروز هم زیر خط فقر و دارای حداقل درآمد هستند را دچار مشکل خواهد کرد.

گودرزوندچگینی با بیان اینکه کمک های دولت در بخش عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل تقدیر است، بیان کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده میزان بودجه این بخش را بیشتر کرده است و انتظار ما از دولت این است که بودجه را به گونه ای اجرایی کند که آثار آن در زندگی مردم از نظر معیشت کاملا دیده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تخصیص یک درصد به بخش پژوهش گفت: این تخصیص یکی از اقدامات خوب دولت است، باید نگرش مدیران را به بحث تحقیق و پژوهش تغییر دهد. مسئولان در دستگاه ها و شرکت های دولتی بحث پژوهش را به عنوان یک هزینه جاری نگاه نکنند و به سمت مساله محوری حرکت کنند یعنی از بودجه پژوهش برای رفع مشکلات کشور استفاده کنند نه اینکه تحت عنوان پژوهشگری منابع را دریافت کنند اما اثری از آن در زندگی مردم و اقتصاد دیده نشود.

وی با تاکید براینکه مهمترین بخش بودجه نظارت دقیق بر نحوه اجرای آن است، اظهار کرد: اگر نظارت و کنترل بر اجرای دقیق بودجه سال ۱۴۰۱ به خوبی انجام شود، بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد و اما اگر همانند سال جاری و سال گذشته تبصره‌ها و ردیف ها به صورت نامتوازن و سلیقه ای اجرایی شود، حتما مشکلی حل نخواهد شد و بی عدالتی در جامعه گسترش می‌یابد.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha