۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰ به اوج می‌رسد

تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰ به اوج می‌رسد

تحقیقات شرکت ملی نفت چین نشان داد تقاضای نفت چین تا سال ۲۰۳۰ به‌دلیل استفاده از پتروشیمی‌ها به اوج خود می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) روز یکشنبه (پنجم دی‌ماه) اعلام کرد که انتظار می‌رود مصرف نفت چین برای یک دهه به‌دلیل تقاضای بالای مواد شیمیایی به رشدش ادامه دهد و تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود در حدود ۷۸۰ میلیون تن در سال برسد.

سال گذشته، گروهی تحقیقاتی به‌نام مؤسسه تحقیقاتی اقتصاد و فناوری سی‌ان‌پی‌سی (ETRI) اعلام کرده بود تقاضای نفت چین تا حدود سال ۲۰۲۵ به اوج خود یعنی ۷۳۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

اتری در گزارش اخیر خود برآورد کرد که مصرف گازوئیل، بنزین و نفت سفید در حدود سال ۲۰۲۵ با حدود ۳۹۰ میلیون تن در سال به اوج خود برسد، تقاضای بالای فرآورده‌های پتروشیمی سبب افزایش مصرف تا سال ۲۰۳۰ می‌شود.

این گروه تحقیقاتی اعلام کرد که مجموع تقاضای نفت پس از سال ۲۰۳۰ کاهش می‌یابد، زیرا مصرف در بخش حمل‌ونقل به‌دلیل برقی شدن وسایل نقلیه کاهش می‌یابد، این در حالی است که تقاضای مواد شیمیایی در این دوره ثابت می‌ماند.

اتری همچنین پیش‌بینی کرد که مصرف گاز طبیعی - که پلی کلیدی برای انتقال به سوی انرژی‌های پاک و کاهش کربن است -  تا سال ۲۰۴۰ میلادی با حدود ۶۵۰ میلیارد مترمکعب در سال به اوج خود می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha