۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
شرط ادامه روند صعودی بورس چیست؟
تحلیل شاخص کل بورس از دو دیدگاه

شرط ادامه روند صعودی بورس چیست؟

شاخص کل بورس روی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفته که دقیقا روی خط کانال نزولی بلندمدتی است و اگر تثبیت شود روند صعودی آن ادامه می یابد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس امروز روی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفته که دقیقا روی خط کانال نزولی بلندمدتی است و اختلاف چندانی با خط روند نزولی کوتاه مدتی هم ندارد، به عبارت دیگر اگر شاخص کل این هفته بتواند در کانال ۱۴۰۰ تومان خودش را تثبیت کند علاوه بر آغاز روند صعودی در بازه زمانی کوتاه مدت، می تواند در بلندمدت هم روندی صعودی آغاز کند.

شرط ادامه روند صعودی بورس چیست؟

با توجه به اینکه در روزهای اخیر حجم معاملات روندی صعودی داشته و از طرف دیگر شاخص در روز دو شنبه به صورت نوسانی عمل نکرده و با یک روند تدریجی ابتدای بازار از کمترین سطح شاخص به بالاترین سطح رسیده این به معنای شکل گیری تقاضای جدید در بازار است.

وضعیت اندیکاتورها حکایت از سیگنال مثبت مک دی دارد و شاخص کل آر اس آیی هم از فیبوی ۶۱ عبور کرده و به نوعی مقاومت قبلی را پشت سر گذاشته است  در روزهای آینده شاخص کل روند صعودی خود را تا سطح یک میلیون و۴۴۰ هزار واحدی که مقاومت ایچیموکو هست ادامه دهد

در شرایط کنونی وضعیت اندیکاتورها حکایت از سیگنال مثبت مک دی دارد و شاخص کل آر اس آیی هم از فیبوی ۶۱ عبور کرده و به نوعی مقاومت قبلی را پشت سر گذاشته است و با توجه به اینکه از تعداد صف های فروش کاسته و به صف های خرید افزوده شده است، به نظر می رسد در روزهای آینده شاخص کل روند صعودی خود را تا سطح یک میلیون و۴۴۰ هزار واحدی که مقاومت ایچیموکو هست ادامه دهد.

شرط ادامه روند صعودی بورس چیست؟

در حال حاضر اگر روند صعودی شاخص کل بورس آغاز شود و کف سازی تا محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد انجام شود مرحله بعدی صعود شاخص کل بورس تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد ادامه دارد و این مرحله سخت ترین شرایط شاخص کل خواهد بود تا بتواند با عبور از آن به مقاومت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد. حال با توجه به اینکه معاون اقتصادی رئیس جمهوری تلویحا وعده داده است که شاخص کل بورس تا محدوده ی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد و بعد آن باید بستر برای رشد طبیعی بورس فراهم شود، از این رو دولت باید حمایت لازم در این مرحله از بورس را عملی کند.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha