۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
افزایش شفافیت و ایجاد اطمینان در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

افزایش شفافیت و ایجاد اطمینان در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: نسبت به عوامل کلان اقتصادی مانند، نرخ خوراک پتروشمی‌ها، نرخ سود و نرخ تسعیر بانکی و میزان مالیات برای تولیدی‌ها اطمینان وجود نداشت که مصوبات دولت موجب شفافیت در این موارد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، دولت ۱۰ مصوبه در حمایت از بازار سرمایه دارد تا بورس جانی دوباره بگیرد. میثم فدایی سرپرست فرابورس درباره تاثیر این مصوبات گفت: یکی از نکات مثبت این مصوبات این است که تمامی صنایع بورسی را در بر گرفته و نکته دیگر نیز هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

وی تاکید کرد: برخی از مواد این بسته، خواسته و مطالبه چندین ساله فعالان بازار سرمایه است.

فدایی درباره بند اول این بسته درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: با این مصوبه برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع وابسته یک سقف تعیین شد که به تحلیلگران اقتصادی اجازه پیش بینی و کشف قیمت سهام شرکت‌های بورسی این حوزه را می‌دهد.

سرپرست فرابورس درباره اهمیت مصوبه تغییر نکردن فرمول حقوق دولتی معادن گفت: معادن را نباید به تنهایی نگاه کرد بلکه بسیاری از صنایع مانند صنعت خودرو و فولاد و مانند آن به معادن مرتبط هستند و در صورت تغییر فرمول حقوق دولتی معادن، همه صنعت‌های تابع آن‌ها متاثر می‌شدند و این مصوبه نگرانی همه این معادن و صنایع را مرتفع کرد.

همچنین سید فرهنگ حسینی، کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان این گفتگو درباره میزان تاثیر این مصوبات گفت: یک بی اعتمادی نسبت به عوامل کلان اقتصادی مانند، نرخ خوراک پتروشمی ها، نرخ سود و نرخ ارز بانکی و میزان مالیات برای تولیدی‌ها وجود داشت که این مصوبات موجب شفافیت و ایجاد اطمینان در این موارد شد.

وی افزود: اعتمادی که در پی این مصوبات ایجاد شد، سبب رشد حدود ۱۰۰ هزار واحدی شاخص بورس در یک هفته اخیر شد.

حسینی درباره مصوبه افزایش سرمایه صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: این صندوق برای مواقع بحرانی بازار سرمایه تشکیل شده است تا به نقد شوندگی و تعادل بازار کمک کند و در موارد قبلی خوب عمل کرده است. افزایش سرمایه این صندوق‌ها موجب حمایت از بازار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha