۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۱۱ پیشنهاد سرمایه گذاری در بندر چابهار در دست بررسی است
مدیر عامل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با بازار:

۱۱ پیشنهاد سرمایه گذاری در بندر چابهار در دست بررسی است

چابهار - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ قرارداد سرمایه گذاری از سوی فعالان اقتصادی داخلی وخارجی در بندر چابهار در حال انعقاد است.

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نیروی کار ارزان و نزدیکی به بازارهای در حال رشد آسیای میانه و خاورمیانه از جمله دلایل استقبال سرمایه گذاران برای حضور در بندر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: تا کنون سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی زیادی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند به طوری که در سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر اقیانوسی بوده ایم.

وی گفت: عمده درخواست‌های سرمایه‌گذاری در سالی که گذشت مربوط به سرمایه گذاران داخلی و سرمایه‌گذاران سایر بنادر کشور بوده‌ است، همچنین عمده درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی نیز مربوط به ساخت انبار، اجاره محوطه دپوی کالا، تعمیرات کانتینر و مربوط به کشورهای افغانستان و هند است.

آقایی ادامه داد: در برنامه بودجه سال ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ هند، بودجه بندر چابهار دو برابر شده و این افزایش بودجه پروژه بندر چابهار در زمانی که تنش‌ها میان ایران و آمریکا بالا گرفته بود،نشان دهنده اهمیت این پروژه برای هند و همچنین تعهد دهلی نو برای تکمیل بندر چابهار است.

وی تصریح کرد: منابع فراوان آبزیان در دریای عمان و اقیانوس هند نیز بستری برای توسعه صنایع شیلاتی در بندر چابهار محسوب می شود.

کد خبر: ۱۲٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha