۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
لزوم استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و راه اندازی نهضت گلخانه‌ای در همدان
استاندار همدان تاکید کرد:

لزوم استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و راه اندازی نهضت گلخانه‌ای در همدان

همدان - استاندار همدان بااشاره به اینکه حدود ۹۳ تا ۹۵ درصد آب استان همدان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و راه اندازی نهضت گلخانه‌ای تاکید کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در گفت‌وگوی زنده و مستقیم تلویزیونی با مردم استان همدان که از شبکه استانی سیما پخش شد؛ گفت: حدود ۹۳ تا ۹۵ درصد آب استان همدان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

وی افزود: کنار گذاشتن شیوه سنتی آبیاری اراضی، تغییر الگوی کشت از محصولات پُرآب‌بر به کم‌آب‌بر نظیر زعفران و کُلزا و همچنین توسعه گلخانه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با کمک کشاورزان استان همدان نهضت احداث گلخانه‌ای به راه بیاندازیم، گفت: میزان مصرف آب در گلخانه‌ها کمتر از ۱۰ درصد و بهره‌وری آن پنج تا ۱۰ برابر است ضمن اینکه توسعه گلخانه‌ها منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار می‌شود.

استاندار همدان افزود: برای هدایت کشاورزان به سمت کشت گلخانه‌ای، دولت تسهیلات ویژه و مناسبی را درنظر گرفته است ضمن اینکه باید بیش از ۵۰ درصد منابع بانکی استان، صرف تولید و تامین امنیت غذایی شود.
 

کد خبر: ۱۲۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha