۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
علت دو تغییر جدید در سفارش خرید سهام
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مطرح کرد:

علت دو تغییر جدید در سفارش خرید سهام

روح الله دهقان درباره تصمیمات اخیر و جدید برای افزایش حداقل سفارش خرید سهام از ۱۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان و تغییر زمان ارسال دسته سفارش کارگزاران از ۸:۳۰ به ۸:۳۲ دقیقه گفت: از چهارشنبه این هفته، حداقل ارزش هر سفارش خرید از طریق سامانه معاملات برخط به استثنا عرضه های اولیه، ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود ولی برای فروش سهام، محدودیتی نیست.

به گزارش بازار به نقل از  بازار سرمایه ایران، روح الله دهقان گفت: این تغییر با تصمیم ناظر بورس ها گرفته شده تا از این طریق، ضمن کاهش فشار بر سامانه معاملات، هزینه هر تراکنش به صرفه باشد و بازار سرمایه هم مانند نظام بانکی شود که تراکنش های پایین و مانند چند صد تومانی ممکن نیست. چرا که انجام هر تراکنشی، هزینه دارد. از سوی دیگر در برخی موارد مشاهده شده که در سفارش های خرید با حجم های کوچک و پایین، قصد دستکاری وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این، طی سال های اخیر، قیمت سهام شرکت ها افزایش یافته و ارزش معاملات بیشتر شده است. بنابراین حداقل سفارش خرید ۵۰۰ هزار تومانی، معقول و منطقی بوده و باعث جلوگیری از ورود سفارش های کم ولی پرتعداد و کاهش فشار بر سامانه معاملات می شود.

دهقان در مورد زمان ورود سفارش های کارگزاران که از شنبه ۱۶ فروردین در فرابورس اجرا شده، توضیح داد: این رویه هم که موقتی بوده با تصمیم ناظر بورس ها و با هدف رعایت حداکثر انصاف در سفارش های سرخطی گرفته شده و مربوط به سبدهای سرمایه گذاری است که حداقل ۵۰ درصد از سفارش ها را شامل می شود.

کد خبر: ۱۲٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha