۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
افزایش ۸۰۰ میلیون لیتری ذخایر سوخت مایع| چالش خاموشی‌ها جدی شد
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران

افزایش ۸۰۰ میلیون لیتری ذخایر سوخت مایع| چالش خاموشی‌ها جدی شد

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از رشد ۸۰۰ میلیون لیتری ذخایر سوخت مایع نیروگاه ها خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خاموشی ها مردم باید مصرف خود را مدیریت کنند تا مشکلی در گاز رسانی به نیروگاه ها پیش نیاید.

بازار؛ گروه آب و انرژی: هم زمان با ورود موج شدید سرما مصرف گاز هم روند افزایشی به خود گرفته است. مسئولین شرکت ملی گاز می گویند در صورت ادامه این وضعیت مصرف گاز در روزهای آینده  مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب را هم خواهد شکست. هم زمان با رشد مصرف در بخش خانگی و تجاری گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها هم با چالش مواجه شده به طوری که بسیاری از نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت مایع شده اند. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  با بیان اینکه حدود ۴۸ درصد  از ظرفیت ۳.۹ میلیارد مترمکعبی مخازن سوخت گازوییل نیروگاه ها پر است،  در اینباره به بازار گفت: ذخایرمان حدود ۸۰۰ میلیون لیتر  نسبت به پارسال بیشتر است. اما در صورتی که مردم مصرف خود را مدیریت نکنند به مشکل برمی خوریم.

در زمستان به لحاظ ظرفیت نیروگاهی  و تولید برق مشکلی نداریم. بیشتر محدودیت ما در این فصل تامین سوخت است. در حال حاضر ۴۸ درصد مخازن  سوخت مایع ما پر است اما برای جلوگیری از خاموشی ها مردم باید مصرف خود را مدیریت کنند تا مشکلی در گاز رسانی به نیروگاه ها پیش نیاید

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه در صورت بروز مشکل در گاز رسانی به نیروگاه ها تولید برق هم به چالش کشیده می شود،   گفت: در زمستان به لحاظ ظرفیت نیروگاهی  و تولید برق مشکلی نداریم. بیشتر محدودیت ما در این فصل تامین سوخت نیروگاه هاست چرا که ۹۵ درصد از میزان تولید برق کشور توسط نیروگاه های حرارتی که از سوخت گاز یا مایع استفاده می کنند تامین می شود.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد از سوخت نیروگاه های حرارتی کشور را گاز تشکیل می دهد، ادامه داد : مابقی سوخت نیروگاه ها را سوخت مایع تشکیل می دهد که عمده آن هم مربوط به گازوییل است.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران پیک مصرف برق  را ۴۱ هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: این در حالی است که پیک مصرف برق در تابستان حدود ۶۷ هزار مگاوات بود، پس در زمستان امسال به لحاظ ظرفیت نیروگاهی تولید برق مشکلی نداریم بلکه عمده مشکل ما محدودیت در تأمین سوخت است.

رجبی مشهدی تاکید کرد: لازم است همه مشترکان به ویژه مشترکان عمده نسبت به امر صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی توجه بیشتری داشته باشند تا به تامین برق پایدار و مطمئن همه مشترکان کشور کمک شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha