۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
هزینه های درمان بیماری کرونا چقدر است؟

هزینه های درمان بیماری کرونا چقدر است؟

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در مورد هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی تأمین اجتماعی گفت: درمان این بیماران صددرصد رایگان است و هیچ بیمه‌شده اجباری نیاز به پرداخت وجهی برای درمان ندارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ابوالفضل آفریده، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی، درباره هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اظهار داشت: درمان این بیماران صددرصد رایگان است و هیچ بیمه‌شده اجباری نیاز به پرداخت وجهی برای درمان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بیماران کرونایی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیستند، هزینه‌ای به عنوان فرانشیز دریافت می‌شود.

آفریده گفت: بیماران کرونایی که بیمه تأمین اجتماعی ندارند، براساس تعرفه‌های دولتی، خدمات درمانی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: این اقدام در حالی است که قیمت تمام شده درمان بسیار بالا است و تأمین اجتماعی با توجه به این شرایط بحرانی، با تعرفه دولتی، خدمات ارائه می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حداقل و حداکثر هزینه درمان بیماران کرونایی چقدر است، اظهار داشت: حداقل برای افرادی که نیاز به آی‌سی‌یو و یا خدمات ویژه نداشته باشند ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و حدود بیشترین قیمت برای بیماران کرونایی که نیاز به آی‌سی‌یو و خدمات ویژه داشته باشند حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

آفریده یادآور شد: حدود ۵ هزار پزشک و بیش از ۳۰ هزار نفر متشکل از پرستاران و کادر درمانی، خدمات لازم را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند و تاکنون نیز ۳۰۰ نفر از پرسنل درمانی سازمان تأمین اجتماعی مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند و ۱۰ نفر نیز از این پرسنل شهید راه خدمت محسوب می‌شوند و سازمان تأمین اجتماعی برای درمان بیماران کرونایی، تمامی خدمات را ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۱۲٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha