۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
گارد صعودی نفت پارس برای عبور از مقاومت هزار تومان
رشد ۱۲۵ درصدی سود خالص در گزارش مالی شنفت

گارد صعودی نفت پارس برای عبور از مقاومت هزار تومان

نماد شنفت با حفظ ارزش سهام و ورود نقدینگی در هفته های اخیر گارد صعودی گرفته و در تلاش برای فتح قله قبلی است.

بازار؛ گروه بورس: شنفت از جمله نمادهای بورس است که در هفته های اخیر با وجود اینکه هم گروهی هایش اصلاح داشته اند، همچنان در یک محدوده ارزش خود را حفظ کرده و روند ورود سرمایه های حقیقی به این نماد هم نشان می دهد که به دنبال عبور از مقاومت ۱۰۰۰ تومان برای رسیدن به سقف قبلی خود است و اندیکاتورهای مک دی و حمایت ایچیموکو این مساله را تایید می کند.

گزارش حسابرسی شده ۶ ماهه شرکت نفت پارس نشان می دهد که شرکت در شش ماهه امسال ۲۲۵۲ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۹۸ میلیارد تومان درآمد داشته رشدی قابل توجهی را ثبت کرده است

از نظر بنیادی هم گزارش حسابرسی شده ۶ ماهه شرکت نفت پارس نشان می دهد که شرکت در شش ماهه امسال ۲۲۵۲ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۹۸ میلیارد تومان درآمد داشته رشدی قابل توجهی را ثبت کرده است، به طوری که سود عملیاتی شرکت هم در این مدت به ۹۷۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۷۱ میلیارد تومان بوده رشدی ۱۰۶ درصدی داشته است. همچنین این شرکت ۸۱۰ میلیارد تومان سود خالص حاصل از عملیات در حال تداوم ساخته که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۶۰ میلیارد تومان بوده رشدی ۱۲۵ درصدی داشته است.

دارایی های ثابت ۱۷۳۵ میلیارد تومانی شرکت در سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که دارایی های مشهود در سال ۹۹ که حدود ۲۶۷ میلیارد تومان بوده رشدی ۵۵۰ درصدی داشته است. همچنین امسال سرمایه گذاری ۸۴۳ میلیاردی در شرکت های زیر مجموعه داشته و جمع دارایی های جاری آن هم به ۲۲۲۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مجموع دارایی های سال گذشته که ۱۹۰۶ بوده رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

در گزارش شش ماهه شرکت نفت پاس میزان سود انباشته به ۱۰۸۹ میلیارد تومان رسیده، در حالی که سال گذشته ۱۰۲۹ میلیارد تومان بوده است که رشدی ۶ درصدی را نشان می دهد. از طرف این شرکت در سال جاری ۱۷۷ میلیارد تومان به عنوان سود سهام پرداخت کرده است

در گزارش شش ماهه شرکت نفت پاس میزان سود انباشته به ۱۰۸۹ میلیارد تومان رسیده، در حالی که سال گذشته ۱۰۲۹ میلیارد تومان بوده است که رشدی ۶ درصدی را نشان می دهد. از طرف این شرکت در سال جاری ۱۷۷ میلیارد تومان به عنوان سود سهام پرداخت کرده، در حالی که سال گذشته  حدود ۶۰ میلیارد تومان سود سهام پرداخت کرده بود بنابراین رشدی ۱۹۹ درصدی در پرداخت سود نقدی به سهامداران داشته است.

براساس صورت های مالی حسابرسی شده شرکت در شش ماهه امسال ۷۹۱ میلیارد تومان سود خالص عملیات در حال تداوم داشته که به نسبت ۳۵۱ میلیارد سود خالص عملیات در حال تداوم سال گذشته رشدی ۱۲۵ درصدی داشته و از طرف دیگر شش ماهه نخست ۱۴۰۰ به ازای هر سهم سودی ۴۷ تومانی ساخته، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این سود حدود ۲۱ تومان بوده است.

سود عملیاتی شرکت پارس بازرگان در شش ماهه امسال ۸.۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سود ۷ میلیاردی سال گذشته رشدی ۲۳ درصدی داشته است و سود عملیات در حال تداوم شرکت ها آماری نزدیک به سال گذشته بوده است

سودسازی زیر مجموعه ها
نفت پارس در کدال گزارش شش ماهه پارس بازرگان به عنوان زیر مجموعه خود را منتشر کرده که عملکرد این شرکت هم مثبت بوده و به نوعی دلایل ادامه رشد نماد را تایید می کند، در واقع سود عملیاتی شرکت در شش ماهه امسال ۸.۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سود ۷ میلیاردی سال گذشته رشدی ۲۳ درصدی داشته است و سود عملیات در حال تداوم شرکت ها آماری نزدیک به سال گذشته بوده و نشان می دهد که همچنان روند سودسازی در بخش تولید ادامه دارد.

همچنین شرکت پارس بازرگان در سال جاری حدود  ۲۷.۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته که نسبت به سرمایه گذاری ۸.۴ میلیاردی سال گذشته حدود ۴۷۰ درصد رشد داشته و این مساله می تواند در رشد سودسازی شرکت در سال های آینده تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین دارایی های شرکت از ۳۱ میلیارد تومان سال گذشته به حدود ۶۹ میلیارد تومان رسیده که رشدی ۱۲۱ درصدی داشته و سود انباشته شرکت هم از ۱۵.۴ میلیارد تومان به ۱۵.۶ میلیارد تومان افزایش داشته است.

در شرایط کنونی شرکت ۲۶۰۵۶۴ دلار و ۵۲۰۰۸ یورو به عنوان موجودی درآمدهای ارزی سنوانی و درآمد ناشی از تسویه یا تسعیر اقلام پولی ارزی دوره وقوع شناسایی کرده و در صورت های مالی آمده است و امکان فروش در بازار آزاد دارد.

گفتنی است در چند روز اخیر نمادهای پالایشی با تقاضای خوبی روبرو شده اند، بخشی از این مساله ناشی از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و ارزندگی این نمادهاست که بعد از سودسازی خوب نشان دادند.  اگر جو بازار همچنان مثبت باشد به طور قطع شاهد ادامه روند صعودی گروه پالایشی به ویژه  شرکت هایی مانند نفت پارس خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha