۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
افزایش بیش از ۵۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها
در هشت ماهه گذشته رقم خورد؛

افزایش بیش از ۵۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها

بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی طی هشت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۷ هزار و ۲۷۴ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۹.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هشت ماهه ابتدای ۱۴۰۰ به بخش‌های اقتصادی، مبلغ ۱۷ هزار و ۲۷۴ هزار میلیارد ریال (۱۷.۲۷۴.۳ هزار میلیارد ریال) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۶ هزار و ۴۲۶ هزار میلیارد ریال (۶.۴۲۶.۶ هزار میلیارد ریال) معادل ۵۹.۲ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش‌های اقتصادی طی هشت ماهه ابتدای سال جاری مبلغ ۱۱ هزار و ۴۸۱ هزار میلیارد ریال (۱۱.۴۸۱.۴ هزار میلیارد ریال) معادل ۶۶.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هشت ماهه ابتدای سال جاری معادل ۴ هزار و ۶۹ هزار میلیارد ریال (۴.۰۶۹.۳ هزار میلیارد ریال) بوده است که حاکی از تخصیص ۳۵.۴ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۱.۴۸۱.۴ هزار میلیارد ریال) است.

افزایش بیش از ۵۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها

از ۵ هزار و ۱۵۷ هزار میلیارد ریال (۵.۱۵۷.۴ هزارمیلیارد ریال) تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸.۹ درصد آن (مبلغ ۴.۰۶۹.۳ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha