زمینه بهره‌مندی تجار از کد ترانزیت در بندر اروندکنار ایجاد شود
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

زمینه بهره‌مندی تجار از کد ترانزیت در بندر اروندکنار ایجاد شود

رئیس اتاق اهواز معتقد است با مهیا شدن استفاده تجار از کد ترانزیت در بندر اروندکنار، رونق اقتصادی در این منطقه محقق می‌شود و البته این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: بهره‌مندی تجار از ظرفیت بندر اروندکنار به‌عنوان یک بندر دارای کد ترانزیت کالا به همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.

عموری با اشاره به حضور اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان در محل بازارچه مرزی اروندکنار، افزود: مجاورت بندر اروندکنار و این بازارچه می‌تواند رونق اقتصادی منطقه را بیش‌ازپیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه بندر اروندکنار ظرفیت مناسبی برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری است، ادامه داد: نخستین محموله ترانزیت خارجی از بندر اروندکنار یکشنبه هفته جاری وارد این بندر شده است.

عموری گفت: ارزش این محموله ترانزیتی که از کشور اوکراین در گمرک بازرگان اظهار شده، ۱۷ میلیارد ریال است و مقصد آن، کشور کویت ثبت شده است.

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه کد ترانزیت خارجی مقصد زمینه بهبود کسب‌وکار تجاری و معیشت مردم منطقه را فراهم می‌کند، بیان کرد: با تکمیل پروژه اسکله تجاری این بندر، شرایط پهلوگیری برای کشتی‌های تجاری بهتر خواهد شد.

وی همچنین ازسرگیری فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار را در منطقه با اهمیت خواند و افزود: همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه برای انجام فعالیت‌های تجاری در این بازارچه ضروری است.

به عقیده عموری تکمیل زیرساخت‌های بندری در شادگان، رونق فعالیت تجاری خوزستان را در پی خواهد داشت.

رئیس اتاق اهواز در بخش دیگری از بازدید میدانی اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان فرآیندهای تجارت خارجی استان، با حضور در بندر شادگان بر تکمیل زیرساخت‌های بندری این منطقه تأکید کرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha