۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
قیمت ترانسفورماتور تا ۱۰ درصد کاهش یافت

قیمت ترانسفورماتور تا ۱۰ درصد کاهش یافت

مهم نیست ترانسفورماتور را برای چه کاربردی تهیه می کنید اگر قصد خرید ترانسفورماتور را دارید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به گزارش بازار، مهم نیست ترانسفورماتور را برای چه کاربردی تهیه می کنید اگر قصد خرید ترانسفورماتور را دارید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ترانسفورماتورها در انواع، اشکال، فاز و اندازه های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مختلف شما باشند. از آنجایی که قیمت ترانسفورماتور بسیار زیاد است  شما باید بهترین نوع  ترانس را متناسب با نیاز خود شناسایی کنید تا از هرگونه ضرر مالی جلوگیری کنید.

قیمت ترانسفورماتور

در ادامه به ۹ مورد مهمی که به هنگام خرید ترانس برق باید در نظر داشته باشید پرداخته ایم.

ولتاژ

ترانسفورماتورها عمدتاً برای تغییر ولتاژ منبع تغذیه اصلی استفاده می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مختلف باشند. ولتاژهای مختلف توسط ترانس های مختلف تامین می‌شوند اما یکی از موارد مهمی که هنگام خرید ترانسفورماتور باید به آن توجه کنید، ولتاژ منبع تغذیه اصلی است و ولتاژ ورودی ترانسفورماتوری که میخواهید خریداری کنید به منبع تغذیه اصلی بستگی دارد.

فرکانس

ترانسفورماتورها همچنین فرکانس تامین کننده ولتاژ را تغییر می دهند. این امر زمانی حائز اهمیت است که ترانسها در کشورهای مختلف با ولتاژهای مختلف منبع تغذیه مورد استفاده قرار میگیرند.

تعداد فاز

ترانسفورماتورها به صورت تک فاز و سه فاز تهیه میشوند و  تعداد فازها به نیاز شما بستگی دارد. خانه ها و آپارتمان های کوچک معمولاً به ترانسفورماتورهای تک فاز نیاز دارند. در حالی در کارخانه ها و صنایعی که در آنها تجهیزات سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد ترانسفورماتور سه‌فاز استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که شما میتوانید  در سایت فراکابل خرید ترانسفورماتور سه فاز  را انجام دهید.  

محل نصب

قصد دارید ترانسفورماتور را کجا نصب کنید؟ آیا ترانسفورماتور در داخل خانه نصب می شود یا در فضای باز؟ آیا ترانسفورماتور در نزدیکی مواد شیمیایی یا سایر مواد خطرناک نصب می‌شود؟ قبل از خرید ترانسفورماتور باید به این سوالها پاسخ دهید و اگر قرار است ترانسفورماتور در فضای باز یا در نزدیکی مواد خطرناک نصب شود، به ترانسفورماتوری نیاز دارید که در برابر این شرایط و مواد مقاوم باشد.

کیلو ولت آمپر (kVA) موردنیاز

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید ترانسفورماتور باید در نظر بگیرید اندازه حداکثر بار وماهیت بار است که برحسب کیلو ولت آمپر یا kVA تعیین می‌شود و این اندازه براساس ولتاژ و آمپر (جریان) سیم پیچ اولیه یا ثانویه محاسبه می شود.

اندازه/ظرفیت

رتبه بندی ترانسفورماتور بر اساس VA یا KVA انجام می شود. بهترین روش این است که واحدی با اندازه بالاتر به منظور کاهش خطر اضافه بار انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر به یک ترانسفورماتور ۹.۵ KVA نیاز دارید، باید یک ترانس KVA ۱۰ را تهیه کنید.

درجه قدرت

درجه قدرت ترانسفورماتور براساس میزان جریان و ولتاژ محاسبه می‌شود و در واقع میزان قدرتی است که ترانسفورماتور می‌تواند در حداکثر توان خود بدون این که  به دستگاه آسیبی وارد شود تامین کند.

نوع ترانسفورماتور

انواع ترانسفورماتور

انواع ترانسفورماتور براساس تعداد فاز

انواع ترانس برق براساس تعداد فاز به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود.

ترانسفورماتور سه فاز

ترانسفورماتور سه فاز شامل سه سیم پیچ اولیه و سه سیم پیچ ثانویه (مجموعا شش سیم پیچ) می‌باشد و در واقع از کنار هم قرار گرفتن سه ترانسفورماتور تکفاز تشکیل می‌شود. از ترانسفورماتور سه فاز به منظور تولید، انتقال، توزیع نیروی الکتریکی در صنایع و تغذیه بارهای سه فاز استفاده میشود و همچنین فضای کمتری را اشغال می کند و خرید آن از نظر اقتصادی به صرفه تر است.  

ترانسفورماتور تک فاز

ترانسفورماتور تک فاز از یک سیم پیچ اولیه و یک سیم پیچ ثانویه (مجموعا دو سیم پیچ) تشکیل می‌شود و در اجاق مایکروویو، شارژر تلفن همراه و غیره کاربرد دارد و  به منظور تغذیه بارهای تکفاز مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع ترانسفورماتور براساس کاربرد

انواع ترانسفورماتور براساس کاربرد به چهار دسته قدرت، توزیع، ایزولاسیون و ابزار دقیق تقسیم می‌شوند.

ترانسفورماتور قدرت

ترانسفورماتور قدرت بسیار بزرگ است و بازدهی آن ۱۰۰ درصد است و از آن  در نیروگاههای انتقال برق برای افزایش و کاهش ولتاژ استفاده می‌شود. .

ترانسفورماتور توزیع

نصب ترانسفورماتور توزیع آسان است و اندازه آن کوچک تر از ترانسفورماتور قدرت می باشد و برای مصارف خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. راندمان آن زیر هفتاد درصد می باشد و از ولتاژ و توان کمتری برخوردار میباشد.

ترانسفورماتور ایزولاسیون

این ترانسفورماتور از یک سپر فارادی بین سیم پیچ ها، ماده عایق مخصوص و سیم پیچ ساخته شده است   و از آن به منظور جلوگیری از برق گرفتگی استفاده می شود و از ایجاد شوک الکتریکی بین دو مدار  جلوگیری می کند.

ترانسفورماتور ابزار دقیق

ترانس ابزار دقیق  جریان و ولتاژ را برای اینکه به راحتی توسط ابزارهای معمولی اندازه گیری شوند کاهش می‌دهد. و به دو دسته تقسیم می‌شود: ترانسفورماتور جریان و ترانسفورماتور ولتآژ

ترانسفورماتور جریان

ترانسفورماتور جریان در اندازه گیری جریانهای بزرگ کاربرد دارد.

ترانسفورماتور ولتاژ

ترانسفورماتور ولتاژ در اندازه‌گیری ولتاژهای بالا کاربرد دارد و به سه دسته ترانسفورماتور الکترومغناطیسی، ترانسفورماتور ولتاژ خازنی یا cvt  و ترانسفورماتور نوری تقسیم می‌شود.

انواع ترانسفورماتور براساس تبدیل ولتاژ

انواع ترانسفورماتور براساس تبدیل ولتاژ به دو دسته کاهنده و افزاینده تقسیم می شود.

ترانسفورماتور افزاینده

ترانسفورماتور افزاینده دارای دو سیم پیچ اولیه و ثانویه می باشد که تعداد دورهای سیم پیچ ثانویه  بیشتر از اولیه می باشد و به منظور تامین جریان ولتاژ بالا در وسایل الکترونیکی مختلف  مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانسفورماتور کاهنده

ترانسفورماتور کاهنده دارای دو سیم پیچ اولیه و ثانویه می باشد و برخلاف ترانسفورماتور افزاینده در این نوع ترانس تعداد دورهای سیم پیچ اولیه بیشتر از سیم پیچ ثانویه می باشد و در تجهیزات الکترونیکی مختلف به منظور ارائه ولتاژ پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع ترانسفورماتور براساس عایق

ترانسفورماتور خشک

ترانس خشک فاقد سیستم خنک کننده می باشد در نتیجه  برای کاهش خطر آتش سوزی در محیط داخلی کاربرد دارد ولازم به ذکر است که طول عمر این نوع ترانس به دلیل عدم وجود سیستم خنک کننده و به دلیل گرمای بیش از حد کم است.

ترانسفورماتور روغنی

از این نوع ترانسفورماتور در ترانس های توان بالا و در محیط بیرون استفاده می شود و به دلیل وجود مخزن روغن و اشتعال پذیری روغن برای محیطهای داخلی مناسب نمی باشد و نسبت به ترانسفورماتور خشک سرمایش بیشتری دارد.

قیمت

قیمت ترانس براساس نوع، تعداد فاز و غیره متغیر است و بعد از انتخاب بهترین ترانسفورماتور متناسب با نیازها و کاربرد موردنیاز خود میتوانید با استعلام قیمت ترانسفورماتور از سایت هایی معتبری همچون گستره آبی، فراکابل، ایمالز و هایرین مارکت مناسب ترین قیمت را شناسایی کنید.

لازم به ذکر است که لیست قیمت ترانسفورماتور سایت فراکابل با ۱۰ درصد تخفیف ارایه شده است در نتیجه می تواند یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید ترانس برق صنعتی باشد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم  مهم ترین نکاتی هستند  که باید در هنگام انتخاب ترانسفورماتور در نظر بگیرید اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که باید مورد توجه واقع شوند. از جمله:

سیستم خنک کنندگی

گروه برداری یا نوع اتصال سیم پیچ اولیه

میزان افزایش دما ترانسفورماتور

آمپدانس ترانسفورماتور

نوع اتصالات سیم پیچ ثانویه

پس از در نظر گرفتن همه موارد بیان شده، بعد از انتخاب بهترین ترانسفورماتور متناسب با نیازهای خود میتوانید از سایت www.faracable.com و یا تماس با شماره ۰۹۱۹۰۸۵۹۹۶۹۱ خرید را انجام دهید

کد خبر: ۱۲۵٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha