۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کاهش ۲۵۰۰ میلیاردی درآمدهای شهرداری بر اثر شیوع کرونا
حناچی مطرح کرد

کاهش ۲۵۰۰ میلیاردی درآمدهای شهرداری بر اثر شیوع کرونا

شهردار تهران گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری بر اثر شیوع بیماری کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شهرداری تهران، پیروز حناچی در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۹ با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در ایامی که ویروس کرونا در کشور شایع شده است، گفت: شهرداری تهران از ابتدای اسفند ماه ستاد کرونا را در شهرداری فعال و اقداماتی را از همان ابتدا آغاز کرد و به همین منظور ستاد بحرانی با ۵ کمیته تخصصی شکل گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار نیروی آموزش دیده در حوزه خدمات شهری در این ایام گفت: ۳۰۰ سرای محله در این مدت در حوزه های آموزشی و پیشگیری فعالیت کردند.

وی ادامه داد: تمامی میادین میوه و تره بار تنها با یک تعطیلی در ایام نوروز فعالیت می کردند و روزانه ضدعفونی می شدند.

حناچی تاکید کرد: ۲,۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه کاهش پیدا کرده که در حال رایزنی برای جبران این کاهش درآمدها هستیم.

وی همچنین به رایزنی های بین المللی برای استفاده از تجربیات بین المللی در خصوص ویروس کرونا اشاره کرد.

شهردار تهران با بیان این که ۴۰ هزار بسته بهداشتی به نیازمندان در ایام توزیع شده است گفت: ماهانه ۶۶ هزار نفر روز در گرمخانه های تهران پذیرش شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون در گرمخانه های پایتخت یک مورد ابتلا به کرونا نیز گزارش نشده است.

حناچی با بیان اینکه مردم را تشویق کردیم در خانه بمانند و باید تمهیدات آن فراهم می شد تصریح کرد: ما نیز به سهم خود تلاش کردیم و از ظرفیت هایی که در سال های قبل به صورت آزاد داشتیم آنلاین در اختیار مردم قرار دادیم و ۱۴ کنسرت آنلاین روزانه در برج میلاد پخش شد و برخی از آنها رکورد استفاده از وب را زد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰ میدان میوه و تره بار تنها با یک روز تعطیلی در ایام عید فعال بودند گفت: این میادین روزانه با ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی می شوند و ۶ هزار و ۷۹۰ کارمند و کارگر به صورت روزانه غربالگری می شوند. در نظرسنجی ها ۷۱ درصد مراجعین از میادین رضایت داشتند و این یکی از نقاط مثبت شهرداری تهران در حوزه میادین است.

وی با اشاره به اطمینان دولت به میادین میوه و تره بار گفت: فروش مجازی در ۱۲ میدان میوه و تره بار آغاز شده است و ۴۲ فروشگاه شهروند نیز با ۳۵۰۰ نیروی فعال در حال فعالیت هستند و در روزهای پایانی سال نیز ۸ فروشگاه به صورت شبانه روزی سرویس دهی دارند. طرح فاصله گذاری اجتماعی و توزیع روزانه دستکش و ماسک نیز در این فروشگاه ها در حال انجام است.

حناچی به فعالیت های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: ضدعفونی روزانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۶۰ هزار تاکسی و ۱۵۰۰ واگن مترو نیز در دستور کار بود. در روزهای آخر تعداد اتوبوس ها و مترو را با توجه به تعداد مراجعین کاهش دادیم و تعداد سرفاصله حرکت افزایش یافت.

وی به آماده شدن ۵۰ سوله مدیریت بحران به عنوان سوله های پشتیبانی برای قرنطینه نیز اشاره کرد و ادامه داد: دو خط مستقیم ۱۳۷ و ۱۳۶ صرفاً برای گزارش دهی کرونا راه اندازی شد.

شهردار تهران همچنین به تعطیلی تفکیک پسماند اشاره کرد و گفت: با این اقدام پسماند شهر مجدد به بالاتر از ۷ هزار و ۲۰۰ تن رسید. در تلاش هستیم در این شرایط بتوانیم باز هم تفکیک از درب منازل را آغاز کنیم. زباله های عفونی بیمارستان ها نیز از ۸۰ به ۱۰۰ تن در روز افزایش یافت.

حناچی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار دستکش و ماسک بین پاکبانان گفت: تاکنون مورد ابتلا به کرونا در بین این قشر نیز نداشتیم. همچنین سه هزار کارگر با پرداخت حقوق به مرخصی یک ماهه رفتند و با همکار بنیاد مستضعفان کمک هایی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۳ هزار متر مربع اکران های محیطی انجام شد. همچنین نسخه جدید اپلیکیشن تهران من در شرایط کرونایی آماده و ارسال پیامک هشدار به رانندگان در سطح شهر انجام شد.

شهردار تهران گفت: بیش از ۱۴۴۲ مکان ورزشی و ۲۲۶۹ بوستان تعطیل و بیش از ۱۰۰۰ ویدئو کنفرانس اجرا شد.

حناچی گفت: ضدعفونی ۵ هزار نقطه از شهر و اماده باش ۲۰۰ اکیپ آتش نشانی نیز در این مدت از دیگر اقدامات انجام شده بود. ارائه مشاوره رایگان با سامانه ۱۸۸۲ نیز فراهم شد.

وی با بیان اینکه همدردی ما با مردم چین و ویدئو مپینگ که برای شهر ووهان در برج آزادی انجام شد باعث شد شهردار پکن از ما تشکر کنند گفت: با این شعار که ما فراموش نمی کنیم کسانی را که در روزهای سخت مارا فراموش نکردند، بخش عظیمی از کمک ها را ارسال کردند. کمک های بهداشتی به وزارت بهداشت ارسال شد و یک دستگاه امحا زباله های بیمارستانی با ظرفیت ۸۰۰ کیلو در ساعت نیز در حال حمل به ایران است و خیلی بیشتر از آنچه که ما کمک کردیم در شرایط کرونایی به ما کمک کردند.

وی گفت: معتقدم به قول شهید سلیمانی در هر بحرانی یک فرصت نهفته است ومهم این است که برنامه ریزی کنیم و نترسیم.

حناچی در پایان گفت: کار غربالگری در داخل شهرداری تهران آغاز شده است و ۶۰ هزار نفر غربالگری می شوند و در درجه اول نیروهای عملیاتی غربال می شوند و سپس سایر نیروها غربالگری خواهند شد. همچنین غربالگری تهران برای شناسایی و تشخیص بیماران مبتلا به کرونا با شهرداری مناطق و سراهای محلات در حال انجام است.

کد خبر: ۱۲٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha