۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
آمریکا به طور مشروط با تعامل مالی با طالبان موافقت کرد

آمریکا به طور مشروط با تعامل مالی با طالبان موافقت کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که برای تسهیل صدور کمک‌ها به افغانستان مجوزهایی را از جمله تعامل مالی مشروط با طالبان صادر کرده است.

به گزارش بازار، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از صدور سه مجوز برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از جمله تعامل مالی مشروط با طالبان خبر داد.

«والی آدیمو» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام این موضوع گفت: اقتصاد افغانستان با چالش‌های بزرگی مواجه است که به دلیل وابستگی طولانی مدت این کشور به کمک‌های خارجی، کمک‌های مالی و فرار بخش خصوصی ناشی از تسلط طالبان، خشکسالی، مسائل ساختاری اقتصاد کلان و همه‌گیری کرونا تشدید شده است.

براساس بیانیه منتشر شده، مجوز عمومی شماره ۱۷ «کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی را که برای انجام امور رسمی دولت آمریکا توسط کارمندان، اعطا کنندگان یا پیمانکاران آن، مشروط به شرایط خاص انجام می‌شود، را مجاز می‌سازد».

براساس مجوز عمومی شماره ۱۸ نیز «کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی که برای انجام امور رسمی برخی از سازمان‌های بین‌المللی و سایر نهادهای بین‌المللی توسط کارمندان، اعطا کنندگان یا پیمانکاران آن‌ها، مشروط به شرایط خاص است» را مجاز می‌داند.

مجوز عمومی شماره ۱۹ منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی برای فعالیت‌های ضروری سازمان‌های غیردولتی را با رعایت شرایط خاص مجاز دانسته است.

براساس بیانیه منتشر شده این شرایط شامل پروژه‌های بشردوستانه برای رفع نیازهای اولیه انسانی، فعالیت‌های حمایت از حاکمیت قانون، مشارکت شهروندان، پاسخگویی و شفافیت دولت، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، دسترسی به اطلاعات و پروژه‌ها توسعه جامعه مدنی، تحصیلات، پروژه‌های توسعه غیرتجاری که مستقیماً به نفع مردم افغانستان است و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.

بیانیه می‌افزاید: هیچ تحریمی در دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا وجود ندارد که صادرات یا صادرات مجدد کالا یا خدمات به افغانستان، انتقال یا ارسال پول به داخل و خارج از افغانستان، یا فعالیت در افغانستان را ممنوع کند، مشروط بر اینکه چنین معاملات یا فعالیت‌هایی شامل افراد، نهادهای تحریم شده، یا اموالی که افراد و نهادهای تحریم شده در آن منافع دارند، نباشد.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha